در روزهای آخر دی ماه ، شاید بهترین و نامحسوس ترین روش ارزشیابی دانش اموزان ، بردن آن ها به کتابخانه ی کوچک مدرسه باشد به بهانه ی بازدید از آنجا، و بعد هم بچه ها بروند لای کتاب های اندک کتابخانه ، کتاب دلخواهشان را جست و جو کنند.

http://s2.picofile.com/file/7258311826/1library.png

http://s2.picofile.com/file/7258312896/2library.png

بعد هم دور هم بنشینیم و یکی یکی برای کتاب هایی که از کتابخانه برداشته ایم قصه ای تعریف کنیم. بعد هم برای اینکه بچه ها آداب استفاده از کتابخانه و اماکن عمومی را یاد بگیرند نمایشی اجرا کنم که بچه ها غش غش بخندند و مدام به کارهایی که انجام می دهم اعتراض کنند و بگویند: نه! بَده...

http://s2.picofile.com/file/7258314187/3library.png

دستِ آخر کتابی به نام «دزد بانک» را بر می دارم و به دست فروزان می دهم. می گویم. صفحه ی اول را تو بخوان . صفحه ی دوم را مریم، صفحه ی سوم را علی و همین طور زنجیر وار تا آخر!


http://mojdehbook.com/BookImages/127855_280x382.jpg

امتحان روخوانی فارسی تان را به همین سادگی دادید بچه ها!