همانطور که می دانید ، مفاهیم متضاد ، مثل چپ و راست، و خط باز و بسته در بهترین حالت به صورت جداگانه تدریس می شوند و پس از تثبیت هر مفهوم به صورت جداگانه، هر دو را در کنار هم به دانش آموزن ارائه می دهیم. به این ترتیب دانش اموزان کمتر دچار اشتباه می شوند و مفاهیم تداخل پیدا نمی کنند.



در هفته ای که گذشت مفهوم خط باز و بسته به انضمام هر فعالیتی که مربوط به باز وبسته شدن است (از جمله درب باز و بسته ، پنجره ی باز و بسته ، دست باز و بسته ، ارائه بازی هایی چون باز شود بسته شود _البته با کمی تحریف _ و باز کردن کیف و بستن آن و ....) اجرا شد تا دانش آموزان کلاس به راحتی مفهوم باز وبسته را بتوانند تعمیم دهند.

و در نهایت آزمونی در همین زمینه از دانش آموزان در کلاس گرفته شد. طی این آزمون دانش آموزان بایستی تمامی خطوط بسته را رنگ آمیزی می کردند و الحمدلله بچه ها به خوبی از پس این کار بر آمدند و با اطمینان کامل می توان گفت که خط بسته را بخوبی می شناسند.

نمونه ی آزمون های دانش آموزان به روایت تصویر: