آمار کلاس ساکت - .:::: عمومی ::::.
طراح قالب : مدرسه خلّاق
نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1389/08/15
نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1393/08/04

فصل اول کتاب علوم کلاس اول
آزمایش روی آب و زیر آب؟

همه ی اشیاء سبک و سنگین بچه ها رو جمع کردیم و یک ظرف شیشه ای رو پر از آب کردیم . اول از بچه ها خواستم که پیش بینی کنند که کدام زیر آب میره و بقول بچه ها غرق میشه و کدام یک روی آب میمونه؟! بعد هم یکی یکی اشیا رو توی آب انداختیم و جلوی پیش بینی صحیح بچه ها تیک زدیم 
بعد هم نتیجه ی مشاهداتشون رو توی دفترشون ثبت کردند.

 

اما آزمایش جالب تر در همین رابطه!

یک پرتقال بردارید و در حوض آب بیندازید؟ به نظر شما پرتقال روی آب می ماند یا زیر آب می رود و غرق می شود؟؟؟؟

به ادامه ی مطلب بریم و نتیجه ی آزمایش رو ببینیم 

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1392/11/27
نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1392/11/04
نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1392/09/28
[تصویر: 08a.gif]

مراحل نصب به صورت تصویری همراه با توضیحات در ادامه ی مطلب ...


نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1392/09/28

دنیایی از آیکون را جستجو کنید iconfinder.com

 

 

آیا شما هم به طراحی وب سایت علاقه مند هستید؟ و یا برای برنامه های نرم افزاری طراحی می کنید! شاید هم می خواهید بلاگ خود را طراحی کنید؟
برای طراحی خود به شکل ها و آیکون ها و نماد های خاصی نیاز دارید؟ و زمان کافی برای ساخت آن ها ندارید!

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1392/09/20
نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1392/09/13


به مناسبت روز جهانی معلولین روز سه شنبه 12 آذر ماه مراسمی با حضور دانش آموزان مدرسه امام علی(ع) ، کادر آموزشگاه و با دعوت از جناب آقای فرید سلامتی بعنوان ناشنوای موفق که در حال حاضر دبیر ورزش یکی از مدارس استثنایی شهر اهواز است برگزار شد. همچنین از همکار پیشکسوت و بازنشسته سرکار خانم اشرف قلندری نیز در این مراسم دعوت ، و مراتب تجلیل از ایشان به عمل آمد.


تصاویر بیشتر در ادامه ی مطلب...

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1392/09/12
نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1392/09/11
به مناسبت روز جهانی معلولین دو بروشور با عنوان « روز جهانی معلولین » و « قانون حمایت از معلولین » رو جهت آشنایی بیشتر شما دوستان ، از تاریخچه و فلسفه ی نامگذاری روز جهانی معلولین و همچنین آگاهی از حقوق این عزیزان برای دانلود قرار میدم. از همکاران گرامی تقاضا دارم که این بروشور ها را در مدارس توزیع کنند و سطح آگاهی دانش آموزان رو نسبت به افراد معلول افزایش بدهند.

با تشکر فراوان - میعاد کاظمی


دانلود بروشور روز جهانی معلولین


دانلود بروشور قانون حمایت از معلولین

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1392/09/10
به همت مسئولین محترم اداره ی استثنایی استان خوزستان ، بخش جدیدی در وبسایت اداره ی آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان با عنوان گروه های آموزشی استثنایی باز شده است که فعالیت سرگروه های هر یک از گروه های استثنایی در آن ثبت می گردد. در کنار گروه های آموزشی ، گروه فناوری اطلاعات با قرار دادن ویدیوهای کم حجم آموزشی و همچنین نرم افزار های پرکاربرد ، زمینه ای را برای آشنایی بیشتر همکاران با کامپیوتر و نرم افزارهای آن فراهم می کنند.

نرم افزارهای کاربردی

 Adobe Reader

K-Lite Codec Pack 6.1.0 Full

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

نرم افزارهای آموزشی:

آموزش نصب فونت- میعادکاظمی

آموزش رایت  CD & DVD  - میعاد کاظمی

 آموزش ساخت بروشور-مرضیه صادقی

فرهنگ اصطلاحات رايانه-فرخنده سروری

این پست هم مخصوص مربی های پرورشی و تربیت بدنی ست که همیشه دنبال ایده ای برای اجرای مسابقه متناسب با مناسبت ها و جشن ها هستند.

بولینگ هندوانه ای تقدیم به همکاران خوبم :)



نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1392/08/15

در روز دوشنبه سیزدهم آبان ماه مصادف با سالروز تبعید حضرت امام (ره) ، تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز با نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی دانش آموزان آموزشگاه در حیاط آموزشگاه تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکارد و سردادن شعارهایی با مضمامین زیر در حیاط آموزشگاه بصورت نمادین راهپیمایی کردند.

* سیزدهم آبان ماه ، یوم الله یوم الله

* این گفته ی امام و رهبر ماست ، شعار ما نبرد با آمریکاست

* آمریکا مرگت باد ، اسرائیل ننگت باد

* امروز روز مجد و افتخار است ، این سند زنده استقلال است

* یاد امام خمینی پاینده باد ، رهبر دین «سید علی» زنده باد

* 13 آبان ؛ روز شکست استکبار

سپس دانش آموزان به صف ایستاده و پس از بازگویی حوادث این روز بزرگ توسط سرکار خانم کرامت ، مراسم آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل همزمان با شنیدن آهنگ زیبای «سازش نمی کنیم» برگزار شد.

در ادامه دانش آموزان در حیاط حلقه زده و به تماشای مسابقه ی گروهی پرداختند. در پایان دانش آموزان را به سمت کلاس ها هدایت کرده و جوایز رو دانش آموز به سایر دانش آموزان آموزشگاه توسط معلمان هر پایه اعطا شد.


تصاویر بیشتر در ادامه ی مطلب...

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1392/08/08
افتخار دارم در سال تحصیلی جدید با سمت مربی امور تربیتی و پرورشی مدرسه ناشنوایان امام علی(ع) اهواز به ناشنوایان عزیز خدمت کنم. امیدوارم خدمت به این قشر محروم و مظلوم، مورد قبول درگاه احدیت واقع گردد.

برای بازدید از وبلاگ مدرسه ناشنوایان امام علی(ع) روی عکس کلیک کنید.


نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1392/08/08

روز چهارشنبه مورخ 1 / 8 / 1392 جشن دهه ی ولایت با عنوان « ویژه برنامه ی قربان تا غدیر» در آموزشگاه برگزار شد. برنامه های مراسم شامل نمایشگاه نقاشی ، تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران و اجرای گروه سرود ناشنوایان ، برگزاری مسابقه ویژه معلمان و اهدای جوایز به 3 نفر برتر مسابقه ، برگزاری مسابقه ی بادکردن بادکنک توسط دانش آموزان و اهدای جوایز به برندگان مسابقه ، اهدای جوایز به دانش آموزان باحجاب آموزشگاه ، بازگویی داستان غدیر و توزیع کارت آموزه های عید غدیر توسط همکاران، معرفی کتب مذهبی مصور ویژه ی کودکان و تشویق دانش آموزان به استفاده از کتابخانه ی مدرسه، اهدای جوایز به سادات و در پایان پذیرایی از دانش آموزان


برای دیدن نقاشی های نمایشگاه نقاشی قربان تا غدیر اینجا را کلیلک کنید.


نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1392/07/16


در روز سه شنبه مورخ 16 / 7 / 1392  به مناسبت روز جهاني كودك در آموزشگاه مسابقه و جشن پرواز بادبادك ها برگزار شد كه طي آن به دانش آموزاني كه در مسابقه شركت كرده بودند، جوايزي اهدا شد. ضمنا به همين مناسبت نمايشگاه نقاشي با مشاركت دانش آموزان در سالن مدرسه برگزار و تراكت هايي با مضمون روز جهاني كودك در نمايشگاه نصب شد.در پايان اين مراسم با دادن شيريني از دانش آموزان پذيرايي شد.


در روز دوشنبه مورخ 15/ 7 / 1392   به مناسبت خجسته سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه (س) در آموزشگاه امام علي(ع) مراسمي برگزار شد.
در اين مراسم با چيدن سفره ي عقد نمادين، ساده و معنوي ، شكوه و بزرگي اين روز براي دانش آموزان توضيح داده شد.
در آخر با پذيرايي از دانش آموزان شادي اين روز مضاعف و دوچندان شد.












همزمان با گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان ، مراسم جشنی با اجرای همکار محترم سرکار خانم حردانی در آموزشگاه برگزار شد. در این مراسم به منظور ایجاد لحظاتی شاد و بیادماندنی برنامه هایی از قبیل تلاوت قرآن ، دکلمه و اجرای سرود ملی با مشارکت دانش آموزان و همچنین مسابقه ی طناب زنی ویژه ی دانش آموزان و مسابقه ی دارت ویژه ی معلمان برگزار و به برندگان مسابقه جوایزی به رسم یادبود اهدا شد. در پایان این مراسم با دادن شیرینی از دانش آموزان پذیرایی شد.



زنگ بازگشایی مدارس استثنایی در مدرسه امام علی (ع) با حضور مسئولین اداره ی استثنایی، و آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز بصورت نمادین نواخته شد.

مراسم آغاز سال تحصیلی از ساعت 8  صبح در آموزشگاه امام علی (ع) با اجرای برنامه های متنوع شروع  و در ادامه جناب آقای ممبینی ریاست محترم اداره آموزش وپرورش استثنایی به سخنرانی پیرامون اهمیت و جایگاه علم و دانش پرداختند وآغاز بهار تعلیم وتربیت را به فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده های آنان تبریک گفتند .وی گفت : امروز برای دانش آموزان روزی مهم می باشد زیرا پس از چند ماه مجددا به خانه دوم خود برگشتند و وظیفه ما خدمت به آنهاست. وی درادامه پیام تبریک آقای عبدالهیان رئیس سازمان استثنایی کشور را ابلاغ نمودند.

درمراسم بازگشایی نمادین در مدرسه امام علی (ع ) سرکار خانم دهقانی معاونت آموزش ابتدایی ، آقای امیری معاونت برنامه ریزی وتوسعه مدیریت ، کارشناسان آموزش و پرورش ناحیه 3  اهواز هم حضور داشتند.


تصاویر بیشتر در ادامه ی مطلب...

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1392/02/19
همه سور و سات عید یک سو و دغدغه ی رنگ آمیزی تخم مرغ های عید یه سوی دیگر! از پیر و جوان و زن و مرد عاشق رنگ کردن تخم مرغ های سفره ی هفت سین هستند و من هم از این امر مستثنا نیستم. دیشب تجربه ی جدیدی در رنگ آمیزی تخم مرغ ها داشتم که دلم می خواد در اینجا تصاویرش رو بذارم.

تخم مرغ برنجی!!!!

مواد لازم : برنج به مقدار لازم

تخم مرغ : (ترجیحا پلاستیکی) : باز هم به تعداد لازم :)

رنگ غذا (رنگ خوراکی) به رنگ های دلخواه : می تونید سه رنگ اصلی(قرمز-آبی-زرد) رو بخرید و بعد با هم ترکیب کنید و رنگ های جدید بسازید.

خب حالا دست به کار می شویم برنج را به میزان نیاز برداشته و در رنگ ها می ریزیم و حدود 20-30 دقیقه نگه می داریم تا رنگ ها حسابی به خورد برنج برود و برنج رنگ بگیرد.

بعد از نیم ساعت خیساندن برنج ، برنج را با صافی از آب رنگی جدا می کنیم و در ظرف قرار میدهیم تا خشک شوند. وقتی مطمدن شدیم که دانه های برنج خشک شده اند روی تخم مرغ ها را به چسب آغشته می کنیم و سپس در ظرف برنج می غلطانیم. یک بار به طور کامل روی تخم مرغ را کاملا برنجی می کنیم. سپس چند دقیقه صبر می کنیم که لایه ی اول خشک شود. بعد از خشک شدن لایه اول دوباره چسب می زنیم و یک لایه ی دیگر برنج روی تخم مرغ می پاشیم تا کاملا تخم مرغ برنجی شود.

این هم نمونه ی کار من!


تخم مرغ کاموایی!

خیلی ساده است با کاموای رنگی و چسب به راحتی می توان تخم مرغ را تزیین کرد.

تخم مرغ پولکی!

تخم مرغ پولکی هم خیلی ساده است و هم خیلی نمای شیکی به سفره ی هفت سین می دهد. روش چسباندن پولک به تخم مرغ هم مثل برنج است. خیلی ساده و شیک...



چیزی به تحویل سال نمانده، پیشاپیش سال نو مبارک...

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1391/12/05

امروز پس از انجام تمرين كتاب بخوانيم كه انتخاب يك شعر زيبا از مجله ي رشد بود ، من و بچه ها ‌تصميم گرفتيم كه مجله ي رشد را كامل ورق بزنيم. در حين ورق زدن و انجام بعضي سرگرمي ها به نرمشي برخورديم كه بنظر مي آمد خيلي جذاب باشد. همه چيز براي انجام اين نرمش آماده بود. همه ما تبديل به خرچنگ شديم و خرچنگولك وار دور تا دور نمازخانه را پيموديم. اين هم تصاوير....



نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1391/10/19
برای تدریس « در بازار » که برای بچه های پایه ی اول تکمیلی خیلی درس جذاب و شیرینی ست ، فعالیت های متنوعی از جمله استفاده از پاورپوینت ، اجرای نمایش ، تکمیل نقاشی با موضوع مشاغل و احتمالا بازدید از بازار شهر را در نظر گرفتم که علی الحساب پاورپوینت مربوط به درس را روی وبلاگ قرار میدهم.




دانلود پاورپوینت درس « در بازار »

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1391/09/14
تعدادی از دوستان خوبم مرتبا برایم کامنت میگذارند که چرا امسال هیچ پستی درباره ی بچه های کلاس ساکت نمی گذارم. عده ای فکر می کردند که شاید سمت اداری جدیدی گرفته ام و به همین جهت مطلبی برای ارائه ندارم ، عده ای هم می گویند نکنه خانم معلم از کارش خسته شده که فعالیت هاشو ثبت نمی کنه و ...

عرض کنم که شاید حق با خوانندگان خوب کلاس ساکت باشد، من می بایست پیش از این علت بروز کردن هایم را به اطلاع می رسوندم. راستش من نه سمت اداری گرفتم و نه از کارم خسته شدم و اتفاقا برعکس با علاقه بیشتری امسال میزبان 10 دانش آموز در دو پایه ی اول مقدماتی و اول تکمیلی هستم. تعدادی از مهمان های امسال من اتفاقا همان دانش آموزان فعال و خوب سال گذشته هستند به علاوه ی ذو دانش آموز جدید به نام مریم و زهرا که انشالله در پست های بعدی تصاویرشون رو هم روی وبلاگ کلاس میگذارم. علت اصلی بروز نشدن وبلاگ و ثبت نکردن فعالیت های کلاس تولد دو نوه ی خوشگل توی خانواده بود که یکی دوم مهر متولد شد و دیگری یازده آذر که میشه همین چند روز پیش... خب عمه شدن درد سر داره دیگه

برای دیدن وبلاگ نی نی ها روی تصویر کلیک کنید.

چه كنيم تا كودكان ناشنوا بتوانند بخوانند؟

ناشنوایی، به معنای ناتوانی و ضعف در شنیدن است نه در هوش. بیشتر کودکان ناشنوا اشتیاق زیادی به یادگیری مهارت خواندن دارند، زیرا خواندن درهای دنیاهای جدیدی از ناشناخته ها را به روی شان می گشاید.



یک گروه از دانشجویان اوکراینی با ابداع یک دستکش که می تواند زبان اشاره را به کلام ترجمه کند، ساده ترین راه حرف زدن افراد ناشنوا با دیگران را فراهم کرده اند. 


بسیاری از افراد ناشنوا از زبان اشاره برای ارتباط برقرار کردن استفاده می کنند، این درحالی است که درمیان افرادی که ناشنوایان قرار است با آنها ارتباط برقرار کنند تنها افراد معدودی هستند که به زبان اشاره آشنایی دارند از سوی دیگر حتی همه افراد ناشنوا از این زبان استفاده نمی کنند.

یک گروه از دانشجویان اوکراینی در نمایشگاهی در سیدنی استرالیا راه حلی برای این مشکل ارائه کرده و دستکشی را معرفی کرده اند که می تواند زبان اشاره را ترجمه کند.

وقتی افرادی که به زبان اشاره ارتباط برقرار می کنند این دستکش را می پوشند این دستکش زبان اشاره را فورا به کلام تبدیل می کند.

این دستکش دارای حسگرهای دارای انعطاف، حسگرهای لمسی ، ژیروسکوپ و شتاب سنجهایی است که تمام حرکات فرد را زیر نظر می گیرد.

در این دستکش همچنین سلولهای خورشیدی نیز کار گذاشته شده تا عمر باطری این دستکش افزایش یابد. دستکش دارای نرم افزاری است که از آن با عنوان " EnableTalk " یاد می شود. این نرم افزار از نشانه ها و اشاره ها، متن درست می کند و این متن را از طریق یک نرم افزار تبدیل "متن به کلام" به صورت واژه های شفاهی آن هم با صدای بلند ارائه می کند.

کل این سیستم از طریق بلوتوث به هم متصل است.

به گزارش مهر،درحال حاضر نمونه های اولیه ای از نرم افزار " EnableTalk" موجود است اما این دستکش از تمام نمونه های موجود پیشی گرفته است. سایر محصولات به حسگرهای کمتری مرتبط است، از ارتباطهای سیم دار استفاده می کند و اغلب فاقد نرم افزارهای شخص اول (first party software) هستند و قیمتهایی حدود 1200 دلار دارند اما قیمت تعیین شده برای این دستکش 75 دلار است.


نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1391/04/20
سلام. راستش را بخواهید اینقدر با این بطری های پلاستیکی کارهای زیبایی می توان انجام داد که آدم به وجد می آید که البته مناسبتی نداشت که در وبلاگ کلاسم قرار دهم. و تنها چند کاردستی را که ساختش برای بچه های عزیز ساده است انتخاب کردم که در چند پست روی وب کلاس ساکت قرار خواهم داد.

در این پست یک کاردستی زیبا و ساده برای بچه های خوب و نازنین قرار دادم.
امیدوارم همراهان وبلاگ کلاسم بپسندند.

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1391/04/07

یکی از خارق العاده ترین تجربیات زندگی رو از دست دادین اگه اینو از ابتدا تا انتها نبینین!!!
واقعا باید از سازنده هاش تشکر کرد این همه زحمت کشیدن، و همچنین از دانشمندانی که مطالبش رو کشف کردن.

روی تصویر کلیک کنید.

در صفحه اي كه باز مي شود اسكرول پايين تصوير را به سمت چپ و راست ببريد

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1391/03/06
حالا که نتیجه ی ارشد، ما را تا در تربیت معلم هم نمی رساند چه برسد به دانشگاه تهران و علامه طباطبایی و این حرف ها ، تصمیم گرفتم با دکتر زیگ روانشناس محبوب خودم درد دل کنم. دکتر زیگ کلی با من حرف های خوب و امیدوار کننده زد و تصمیم گرفتیم یک برنامه ریزی جدید برای سال آینده داشته باشیم. قرار شد او هم به من کمک کند... بعد با هم تصمیم گرفتیم برای اینکه از فاز کنکور و ارشد و امتحان و اینها خارج شویم، بیاییم یک کار خوب انجام دهیم.

دکتر زیگ همیشه به من می گوید تو فقط خیرت به دیگران می رسد، برای من هیچ کاری نمی کنی! راست می گفت بنده ی خدا. گفتم الان هر چه بگویی همان را انجام می دهم. گفت پس بیا و اتاق کارم را درست کن. انتخاب رنگش هم با تو...!

از پیشنهاد دکتر زیگ حسابی ذوق زده شدم و خیلی زود لوازم و وسایل مورد نیازم رو ریختم کف اتاقم و شروع کردم! رنگ های مورد علاقه ام قرمز و مشکی را به کار گرفتم و اول از همه برایش میز و صندلی ساختم!

بعد هم برایش یک لپ تاپ مشکی درست کردم و روی میزش قرار دادم.



چون می دانم دکتر زیگ مثل من گل ها را دوست دارد، برایش دو شاخه گل روی میز کارش گذاشتم.



و بعد یک جعبه ی هدیه طرح کفشدوزک که با رنگ اتاق هماهنگی داشت درست کردم!



من حسابی از کارم راضی بودم! دکتر هم که رضایتش در تصاویر مشخص است، نیست؟؟؟


___________________________________

بعدا اضافه شد:

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1391/02/19
نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1391/02/14

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت تهیه ی این کتاب

به وبلاگ مولف کتاب ، دوست عزیزم فاطمه صفایی مراجعه فرمایید.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

+ توفیق چاپ اولین کتاب رو به فاطمه ی عزیزم تبریک میگم. امیدوارم باز هم شاهد موفقیت های ایشون باشیم.

 

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1391/02/12

جشن تکلیف

به سن تكليف رسيده ام من
به شكر خدا سپيده ام من

 
خوشا به حالم با اين سعادت
مي گيرم امسال جشن عبادت

 
عبادت من چه دلنشين است
نماز مومن ستون دين است

 
خد ا پرستي باشد طريقم
با اهل تقوا يار و رفيقم

بيزارم از بد ، من خوب هستم
نزد خداوند محبوب هستم


جشن عبادت فرخنده بادا
مكتب اسلام پاينده بادا

 

فروزان

فروزان عزیزم ، جشن عبادت و بندگی بر تو مبارک

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1391/02/03

شاید استفاده از این عنوان یعنی «فعالیت تکمیلی درس پرواز» زیاد مناسب این فعالیت نباشه اما بهر حال چون برای بچه های کلاس ساکت این فعالیت در تکمیل درس پرواز انجام شد ، نقش مکمل دارد.

هدف من از این فعالیت تکرار کلمات پروانه(سه بخشی) ، پرنده (سه بخشی) ، پرواز (دو بخشی) و پا(یک بخشی) بود که جزء واژه های کلیدی درس پرواز بودند.

بقیه ی تصاویر را در ادامه ی مطلب ببینید...

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1390/12/11
برای تدریس درس استخر پس از انجام هماهنگی های لازم بچه ها را به استادیوم تختی شادگان بردیم. راستش را بخواهید محتوای درس طوری بود که دلم می خواست بچه ها حتما استخر را با آن شکل و شمایل واقعی اش ببینند و جملات را به واسطه ی تصویر سازی درک کنند. محتوای درس هم از این قرار بود:


http://s2.picofile.com/file/7317126448/Untitled.jpg


به این ترتیب بچه ها رو سوار مینی بوس مدرسه کردیم و به یک بازدید علمی رفتیم؛


http://s2.picofile.com/file/7317120535/1_3.jpg


بچه ها با شور و هیجان بسیار بالایی از پله ها بالا رفتند و به سمت استخر حرکت کردند. من و همکارانم نگران شدیم که مبادا بچه ها خدای ناکرده دچار حادثه شوند و در آب استخر غرق شوند! اما وقتی به استخر رسیدیم با این صحنه رو به رو شدیم؛

http://s2.picofile.com/file/7317119993/1_1.jpg

http://s2.picofile.com/file/7317120107/1_2.jpg

بله دوستان خوبم....
باید محتوای درس را تغییر می دادیم!

استخر نرده ندارد!
استخر  آب  ندارد!
و...                   

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/11/23

یکی از خوانندگان وبلاگ کلاس ساکت ، من و دیگر خوانندگان این وبلاگ را به مسابقه ای تحت عنوان نقاشی احساس دعوت کرده اند.

علاقه مندان می توانند با ارسال نقاشی های خود به وبلاگ وب نوشته های مجتبی جوانی در مسابقه شرکت نمایند.

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1390/11/18
در این پست قصد دارم تعدادی از اشارات را که مربوط به کلمات یا عبارات هستند و اشاره ی دستی نامیده می شوند ، در اختیار دوستان بگذارم. مطمئنا بسیاری از خوانندگان وبلاگم از این پست خوششان خواهد آمد.

1- بادکنک

http://s2.picofile.com/file/7286517846/%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DA%A9%D9%86%DA%A9.gif

بقیه ی اشارات در ادامه ی مطلب....

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1390/11/18
نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/11/16
امروز برای زنگ هنر تعدادی ریگ از اطراف مدرسه جمع اوری کردم و به کلاس بردم تا با رنگ انگشتی ریگ ها رو رنگ امیزی کنیم.

خیلی هیجان انگیز بود. بچه ها عاشق رنگ آمیزی هستند مخصوصا اگر مواد رنگی ، گواش یا رنگ انگشتی یا آبرنگ باشد. همه سر تا پامون رنگی شده بود و دست هامون هم این شکلی!


http://s2.picofile.com/file/7282973117/9.png

تصاویر رو در ادامه ی مطلب ببینید......

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/11/15

کار با سنگ یکی از جالب ترین فعالیت هایی ست که همه ی افراد چه بزرگسال و چه کودک به آن علاقه نشان می دهند و این کاردستی ها عموما جنبه ی تزئینی دارند.

در این پست نه سری از کاردستی های سنگی را برای شما عزیزان قرار داده ام که امیدوارم مورد پسند شما خوبان واقع شود.

برای کار با سنگ به وسایل زیر نیازمندیم:

  • انواع سنگ ها با فرم های مختلف
  • رنگ گواش
  • قلمو
  • چشم عروسکی
  • سیم مفتول
  • نخ کنف
  • چوب خشک شده

  • سری اول کار با سنگ

    http://s1.picofile.com/file/7281747311/1_3.png


    سری دوم کار با سنگ
    http://s2.picofile.com/file/7281767204/1_9.png


    سری سوم کار با سنگ
    http://s1.picofile.com/file/7281785585/1_17.png


    سری چهارم کار با سنگ

    http://s1.picofile.com/file/7281813331/1_35.png


    سری پنجم کار با سنگ

    http://s2.picofile.com/file/7281826876/1_26.png


    سری ششم کار با سنگ

    http://s2.picofile.com/file/7281851070/1_44.png

    سری هفتم کار با سنگ

    http://s1.picofile.com/file/7281871612/1_54.png




    سری هشتم کار با سنگ

    http://s1.picofile.com/file/7281884836/1_61.png


    سری نهم کار با سنگ
    http://s1.picofile.com/file/7281899458/1_67.png

    من این نقاشی ها رو ذهنی کشیدم. بنظر خودم کار خلاقانه ای می تونه باشه. از بچه های خودتون بخواهید که با حروف الفبا شکل سازی کنند و نقاشی های مختلف بکشن. مطمئنا باز هم از این نقاشی ها روی وبلاگم قرار میدم. خوشحال میشم اگر دوستان و عزیزان مشارکت کنند و کارهایی از این قبیل رو برای من ارسال کنند.

    http://s1.picofile.com/file/7281465050/%D8%A7%DB%8C.png

    بقیه ی نقاشی ها را در ادامه ی مطلب ببینید...


    + دانلود سوره های جزء سی ام برای کودکان


    http://www.upsara.com/images/61pdkttjoici4nteqqjx.jpg


    حدود یک هفته است که روزی یک زنگ را به درست کردن تزیینات کلاسی برای ایام دهه ی فجر اختصاص داده ایم و گل و ریسه و ... ساخته ایم که امروز موفق به نصب بعضی از آن ها شدیم. و البته خیلی چیزهای دیگر درست کردیم که فرصت نصبشان را هنوز پیدا نکرده ایم.

    امروز بچه ها با خودشون بادکنک های رنگارنگ آورده بودن و با اشتیاق اون ها رو باد می کردند و هر چند دقیقه یک بار جیغ بچه ها هوا می رفت و بادکنک ها می ترکیدند و با هم می خندیدیم. حسابی خوش گذشت...

    این هم بخشی از تزئینات کلاس است که امروز فرصت شد نصب کنیم. خیلی تزئینات دیگر مانده که فرصت نشد از آن ها عکس بگیرم. ان شاء الله در پست های بعدی باز هم تصاویر مربوط به این ایام را پست خواهم کرد.


    http://www.upsara.com/images/4qtv4jka03z3iuljoea6.png

    عکس ها در ادامه ی مطلب...


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1390/11/14

    شاید این گونه بنظر برسد که در کلاس ناشنوایان ، شعر کاربرد زیادی نداشته باشد. راستش خودم هم پیش از این چنین اعتقادی داشتم. حدود دو هفته بود که تمام سعیم بر این بود که داستان های کودکانه ای طراحی کنم که بچه های کلاسم قادر به خواندن و مهم تر از آن ، درک ِ داستان باشند. خوشبختانه تلاش هایم بی ثمر نبود و بچه ها خیلی از خواندن داستان لذت بردند که به زودی این داستان ها را روی وبلاگم قرار خواهم داد. اما اتفاق جالب تر آن است که تازگی ها متوجه شده ام که بچه هایم با این که معنای ریتم و آهنگ را نمی دانند اما به شدت به آن علاقه مندند. از درس هایی که ریتمیک خوانده می شود خوش شان می آید و ... به همین مناسبت بر آن شدم که برای آموزش مالکیت از شعر زیر در کلاس برای اولین بار استفاده کنم. اگرچه بسیاری از کلمات شعر زیر را نمی دانستند اما به قدری لذت بردند که حد و حساب نداشت.

    با خودم قرار گذاشتم که هفته ای دو بار در ساعت زبان آموزی، با آن ها شعر کار کنم.


    دو چشم دارم

    مثل دو چشمه روشنه

    ماله منه

    برای خواندن ادامه ی شعر به ادامه ی مطلب بروید....

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1390/11/13
    http://s2.picofile.com/file/7278617953/cartoon_firefly_9.gif

    برای دیدن مراحل نقاشی به ادامه ی مطلب بروید....

    ________________________________________________________

    برای دیدن نقاشی های بیشتر دیگر اینجا را کلیک کنید.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1390/11/13
    مفهوم ترتیبی اعداد مفهومی ست که معمولا دانش اموزان کلاس اولی آن را زود درک نمی کنند و حل کردن تمریناتی مشابه تمرین زیر برای بچه ها اوائل سال اندکی مشکل به نظر می رسد.

    http://s1.picofile.com/file/7263548488/kerme_shabtab.png

    برای ساده کردن این مفهوم می توان از عروسک های انگشتی که در اینجا آموزش داده شده و حتی ساده تر ، طرح های کاغذی انگشتی مشابه شکل زیر استفاده کرد.

    http://s1.picofile.com/file/7263526662/1.png

    استفاده از طرح ساده ی بالا می تواند برای بچه ها بسیار شیرین باشد. اول به ترتیب اعداد را می خوانند و چندین بار تکرار می کنند بعد معلم ، یکی از اعداد را به دلخواه می چرخاند و دستش را بالا می گیرد و از بچه ها می خواهد که پیش بینی کنند کدام عدد را چرخانده است.

    http://s2.picofile.com/file/7263528923/2.png

    http://s1.picofile.com/file/7263531933/3.png

    این یک بازی و سرگرمی ساده برای یادگیری مفهوم ترتیبی عدد است. می توان عروسک ها را به بچه ها داد و از آن ها خواست که اعداد را به ترتیب از کوچک به بزرگ در انگشتان دست خود قرار دهند...

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1390/11/03
    وبلاگ آموزشگاه استثنایی بهار انقلاب، شهریور ماه سال 89 با پیگیری های بنده و خانم آلبوغبیش (همکار سابق) به منظور انعکاس اخبار مدرسه راه اندازی شده است. مدیریت این وبلاگ در حال حاضر به عهده ی اینجانب می باشد.

    برای ورود به وبلاگ آموزشگاه روی تصویر کلیک کنید.

    http://s2.picofile.com/file/7261765050/DSC01439.jpg


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/11/02

    http://s1.picofile.com/file/7259332896/%D8%B4%D8%A8_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%85%D8%AF%DB%8C%D9%86%D9%87.jpg

    هوای مدینه هوای زیارت بود! 7 روزش ابری بود!  هوای پشیمانی ، هوای دلگرفتگی ، هوای بارانی ، هوای اشک ، هوای تازه شدن... هوایی که هر صاحب دلی را هوایی می کرد!

    http://s2.picofile.com/file/7259335913/%D8%A8%D9%82%DB%8C%D8%B9.jpg

    اما هوای بقیع ، هوای غریبی بود... هوای گم شدن، هوای حسرت ، هوای بغض...

    __________________________________________________________

    + رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را به عالم اسلام تسلیت میگم.

    + خدا نصیب ما و شما کند این ملکوتی ترین سفر را...

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/11/01

    http://s2.picofile.com/file/7258339458/bache_haye_jangal.png

    راستش را بخواهید زنگ هنر نبود! امروز از 8 دانش اموز کلاسم سه نفر غایب بودند و امکان تدریس درس جدید برایم فراهم نبود! یه زنگ به انجام تمرینات پیک آدینه گذشت ، زنگ دوم هم به دیکته! زنگ سوم ورزش ، زنگ چهارم ریاضی تمرین کردیم و زنگ آخر هر چه فکر کردم چه فعالیتی انجام دهم که آن سه نفر ِ غایب متضرر نشوند چیزی جز هنر بذهنم نرسید...

    بنابراین دست بکار شدم و الگوی آماده ی صورتک ها رو پرینت گرفتم ( از اینجا می تونید صورتک ها رو دانلود کنید) و به هر کدوم از بچه هام صورتک یه جانور رو دادم و ازشون خواستم که اونها رو با هر رنگی که دلشون خواست رنگ آمیزی کنن...با ذوق و شوق زیاد هر کدوم به کار خودش مشغول بود وکلاس ساکتِ ساکت شده بود!

    http://s1.picofile.com/file/7258316020/1mask.png

    بقیه ی گزارش در ادامه ی مطلب....
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/11/01
    در روزهای آخر دی ماه ، شاید بهترین و نامحسوس ترین روش ارزشیابی دانش اموزان ، بردن آن ها به کتابخانه ی کوچک مدرسه باشد به بهانه ی بازدید از آنجا، و بعد هم بچه ها بروند لای کتاب های اندک کتابخانه ، کتاب دلخواهشان را جست و جو کنند.

    http://s2.picofile.com/file/7258311826/1library.png

    بقیه ی گزارش در ادامه ی مطلب...


    http://nazari.akkasee.com/files//blogSystem/blogs/nazari/922873400.jpg


    من چشم‌هایم را می‌خواهم برای شمردن ستاره‌ها

    برای دیدن نور

    چشم‌هایم را می‌خواهم تا کسی برایشان آواز بخواند

    تا کسی آنها را به دریا تشبیه کند

    اما چشم‌ها و آوازها برای من نبود

    آواز من زخم خورده بود

    "برنا قاسمی"

    منبع: فتوبلاگ امین نظری

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1390/10/26
    امروز یکی از روزهای پر شور و نشاط کلاس بود و به من و بچه ها حسابی خوش گذشت. دیروز حرف «نـ ن» رو به بچه ها درس دادم و ازشون خواستم که فردا هر کدومشون یه مقداری آرد همراه خودشون بیارن مدرسه...

    امروزم بچه های گلم همه با دست پر و با ذوق خاصی با خودشون آرد اورده بودن و من هم قبل از رفتن به کلاس با خودم یه پارچ آب و یه ظرف بردم برای تهیه ی خمیر! قرار بر این بود که مراحل پخت نون رو که دیروز من پانتومیمش رو توی کلاس اجرا کرده بودم برای بچه ها ، امروز به صورت نمایش به اجرا بگذاریم. آب و آرد رو قاطی کردیم و خمیر درست شد و بعدشم بقیه ی مراحل رو به بچه ها دونه دونه یادآوری می کردم و بدون اغراق باید بگم که بچه ها خیلی بهتر از من مراحل تهیه ی نان رو بلد بودن، چون اکثرا توی خونه های خودشون از نزدیک شاهد نون پختن بودن.

    http://s1.picofile.com/file/7251797197/DSC01370.png

    http://s2.picofile.com/file/7251793759/DSC01362.png

    http://s1.picofile.com/file/7251796234/DSC01363.png

    http://s1.picofile.com/file/7251790963/DSC01360.png


    توی مرحله ی آخر که مرحله ی پخت نون بود ، ما تنور نداشتیم. بنابراین تصمیم گرفتم که با مدیر خوب مدرسه مون هماهنگ کنم و بچه ها رو ببریم به نونوایی محل که از نزدیک مراحل کار رو ببینیم...

    بقیه ی گزارش در ادامه ی مطلب...

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/10/24

    http://s2.picofile.com/file/7248710642/jadval.bmp

    تمرین بنویسیم ، دیکته ی تصویری و فعالیت هایی از این قبیل را می توان به روش های متفاوت به دانش آموزان محول کرد. یکی از این روش ها حل جدول است که می توان از آن آن بعنوان تکلیف شب استفاده کرد.

    در این پست سه جدول مناسب دانش اموزان کلاس اول برای دانلود قرار داده ام که در ادامه ی مطلب می توانید دانلود کنید.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1390/10/22
    سودوکو یا مربع های شگفت انگیز و انواع دیکته : یکی از سرگرمی های جذاب که در کتاب ریاضی پایه ی اول دبستان بسیار مورد استفاده قرار گرفته جدول سودکو یا مربع های شگفت انگیز است که کودک را به سمت تفکر منطقی سوق می دهد. این بازی ضمن تقویت تفکر منطقی و سارمان یافته در کودکان ، در تقویت حافظه ی دیداری نیز بسیار موثر است. از این رو ، بسته به خلاقیت معلمان عزیز، می توان از این بازی جذاب، در سایر دروس از جمله دیکته (بنویسیم) استفاده کرد.

    نمونه های زیر طرحی ساده از یک دیکته ی تصویری ست که دانش اموز باید با توجه به قوانین حل جدول سودوکو و کلمه ی مربوط به هر تصویر، خانه های خالی را پر کند.


    بقیه در ادامه ی مطلب...

    http://www.pic.iran-forum.ir/images/8v6wslqre11pg9hq0cxz.gif

    دانلود مطلب به صورت pdf

    http://s1.picofile.com/file/6499217302/download_icon1.gif

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1390/10/20
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/10/18

    دانلود جزوه ی زبان آموزی پایه ی اول کودکان آسیب دیده ی شنوایی سال تحصیلی 91-90 برگرفته از سایت آموزش و پرورش استثنایی

    قسمت اول:

    http://s1.picofile.com/file/6499217302/download_icon1.gif


    قسمت دوم:

    http://s1.picofile.com/file/6499217302/download_icon1.gif


    قسمت سوم:

    http://s1.picofile.com/file/6499217302/download_icon1.gif

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/10/18
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/10/17
    دانلود پاورپوینت درس دوم فارسی اول دبستان

    نشانه ی « اَ ـَــ» و « د »


    http://www.upsara.com/images/detyt2mrhn816ilaia01.bmp


    دانلود پاور پوینت 2007 نشانه ی « اَ ـَــ ، د »

    http://s1.picofile.com/file/6499217302/download_icon1.gif



    دانلود پاور پوینت 2003 نشانه ی « اَ ـَــ ، د »

    http://s1.picofile.com/file/6499217302/download_icon1.gif


    ________________________________________________

    دانلود پاورپوینت درس یک
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1390/10/15

    همه می تونن زرنگ باشن

    http://www.sababook.com/images/pic/book/Parto_big_1285.jpg

    (تمرینات ویژه برای پرورش استعداد های کودکان)

    مولف : نرگس تبریزی

    کارشناس تخصصی: دکتر مصطفی تبریزی

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1390/10/12

    http://www.upsara.com/images/ajv0789togfep768ht7.png


    سال گذشته ، در یکی از پست ها برای تدریس حرف «مـ م» یک فایل پاور پوینت را برای دانلود روی وبلاگ قرار دادم که والدین دانش آموزان بسیار از آن استقبال کردند و قرار بود که پاورپوینت مربوط به تمام نشانه ها روی وب قرار بدهم که متاسفانه بدلایلی این کار انجام نشد.

    در این پست قصد دارم پاورپوینت درس یک (نشانه های آ ا - بـ ب) را برای دانلود قرار دهم و از همکاران و والدین و سایر عزیزانی که فایل را مورد مشاهده قرار می دهند تقاضا دارم که پیشنهادات خود را برای موثر تر شدن آموزش از طریق پاورپوینت ، در قسمت نظرات ارسال نمایند.

    با تشکر - کاظمی


    دانلود پاور پوینت 2007 نشانه ی « آ ا ، بـ ب »

    http://s1.picofile.com/file/6499217302/download_icon1.gif


    دانلود پاور پوینت 2003 نشانه ی « آ ا ، بـ ب »

    http://s1.picofile.com/file/6499217302/download_icon1.gif

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1390/10/07
    یکی از مهم ترین زنگ های آموزشی دبستان ، زنگ دیکته نویسی ست که بسیاری از دانش اموزان از آن وحشت دارند و در این زنگ به شدت دچار استرس می شوند.

    از نظر اهمیت ، درس دیکته از همه ی دروس مهم تر بنظر می رسد چرا که در سایه ی همین دیکته نویسی ست که خواندن تقویت می شود. بنابراین طبیعی ست که چه معلم و چه والدین بر این درس تاکید ویژه ای داشته باشند.

    اما چه کنیم که نقاط ضعف دانش اموزان ما در دیکته نویسی کم و کمتر شود تا به بهبودی کامل برسد؟!

    مطمئنا خیلی از شما دوستان عزیز به یاد دارید که تا همین چند سال پیش معلم ها پس از تصحیح دیکته ، غلط های املایی مان را ردیف می کردند و می گفتند از هر کلمه ده بار بنویس! اما من به یاد دارم که بسیاری از همشاگردی هایم ، همان ده بار را هم اشتباه می نوشتند و بخاطر کثرت دانش اموزان کلاس ، معلم فرصت نمی کرد نوشته هایمان را کنترل کند و خلاصه اینکه ، آن غلط املایی درست که نمی شد هیچ ، گاهی وقت ها با این روش ، تثبیت هم می شد.

    البته حالا دیگر معلمان روش های بسیار جدیدتری را برای تقویت دیکته نویسی به کار می برند و مطمئنا نتایج بسیار بهتری هم می گیرند.

    در این پست تصمیم دارم یکی از روش های تقویت دیکته نویسی را برای دو نوع ضعف املایی بررسی کنم.

    نوع اول : خطا در دندانه گذاری: بسیاری از دانش اموزان ما در هنگام نوشتن دیکته ، کلماتی را که پشت سر هم چندین دندانه دارند ، اشتباه می نویسند. مثلا کلمه ی سینی را با تعداد دندانه های بیشتر و یا کمتر می نویسند.

    برای این دانش آموزان جدولی رسم می کنیم مشابه جدول زیر:

    http://www.upsara.com/images/owm86l2pvbdaxqxa4ud.png

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1390/10/02
    در ادامه ی پست قبل ، که تصاویری از فضاهای آموزشی مربوط به تدریس جانوران و محیط زندگی آنها، را در اختیارتان قرار دادم ، در این پست قصد دارم تصاویری از کلاس های هنر و خلاقیت را نیز در اختیار شما عزیزان قرار دهم.

    برای دیدن تصاویر بیشتر روی تصاویر زیر کلیک کنید.


    http://www.upsara.com/images/gv7ksia8v0q9ait2ukzk.jpg    http://www.upsara.com/images/u26rkzx9avcjgl3k106.jpg     http://www.upsara.com/images/y7hpc9b8deyhlzmpikff.jpg

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1390/10/01
    شاید بسیاری از معلمان و مربیان آموزشی با من هم عقیده باشند که گاهی با دیدن یک تصویر ، ممکن است ایده ای به ذهن متبادر شود که بتوان از آن در فرایند آموزشی بهره ای برد لذا از دیدن کلاس ها و وسایل کمک آموزشی و تصاویر آن ها در هر جا که باشد ، دریغ نمی کنند.

    بهمین منظور بارها و بارها وبلاگ ها ، وب سایت ها ، کلاس های همکاران ، کتابفروشی ها ، اسباب بازی فروش ها و حتی پارک ها را جست و جو کرده ام تا شاید بتوانم از آن ها ایده ای بگیرم که در بهتر شدن فرایند آموزش به من کمک کند.

    دیروز و امروز تصاویری را در حال جست و جو یافتم که بنظرم بسیار جالب آمد و از دیدن شان بسیار لذت بردم. البته نمی دانم این تصاویر مربوط به مهد کودک است یا مدرسه یا...؟ ولی می دانم که یک فضای آموزشی ست که خود دانش اموزان آن را شکل داده اند با همان ابتکارهای کودکانه شان!

    برای دیدن تصاویر بیشتر ، روی تصاویر زیر کلیک کنید.


    http://www.upsara.com/images/8ta939pmja594zk29gd7.jpg       http://www.upsara.com/images/qrwwk2zxf7hf2jj9rn3k.jpg

     

          http://www.upsara.com/images/82jrygrtdltf3cu07nqf.jpg         http://www.upsara.com/images/0qhrbwudkhxy5e3yd7u.jpg        

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1390/09/30
    سلام. به مناسبت شب یلدا قصد دارم یک پست را به تزئین هندوانه اختصاص دهم...
    تصاویر زیر را ببینید و ایده بگیرید...



    ___________________________________________________________________
    + عبارت Let it snow را در قسمت جست و جوی گوگل سرچ کنید تا برف از آسمان مرورگر شما هم ببارد. تنها چند ثانیه پس از بارش برف، بخار نیز روی شیشه مانیتور شما نقش می بندد و می توانید با کشیدن ماوس روی صفحه آن را محو کنید.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/09/27
    امروز جناب آقای توفانی زاده مدیریت محترم آموزشگاه استثنایی بهار انقلاب جهت بازدید به کلاس ساکت تشریف آوردند و بچه های کلاسم سنگ تموم گذاشتند. واقعا بر خلاف بازدید سال گذشته که واقعا من را تا مدت ها دچاره افسردگی کرده بود ، بازدید امروز عالی و بی نقص بود.

    جناب آقای توفانی هم برای تقدیر از دانش آموزان خوبم ، به هر کدام هدایایی تقدیم کرد که بنده و دانش آموزان از ایشون بسیار سپاس گزاریم...

    و در همین جا روی ماه تک تک دانش آموزان خوبم رو می بوسم و بهشون میگم که :

    عاشقتون هستم بچه های گلم


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1390/09/24
    http://www.upsara.com/images/e6s6al12dewprcuwk1.png


    امروز به یاد کودکی های شیرینم ، گذری به کوچه های سال های دهه ی 60 انداختم و چنان لذت بردم که حیفم اومد در این همه لذت، شریکم نباشید.


    ببینید و لذت ببرید...(منبع : وب سایت های مختلف)

    کارتون های دهه ی شصتی ها

    خاطرات مدرسه ایه دهه ی شصتی ها

    بازی های دهه ی شصتی ها


    لینک مرتبط: زیر آسمان خدا

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1390/09/22
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/09/20
    مطمئنا شما خوانندگان گرامی وبلاگ کلاس ساکت می دانید که مهم ترین بخش آموزشی ناشنوایان ، زبان آموزی و افزودن کلمات معنادار به خزانه ی لغات دانش آموزان است و در سطوح بالاتر به کار گرفتن کلمات در قالب جملاتی هر چند کوتاه... و البته می دانید که برای یادگیری کلمات و نگهداری آن ها در حافظه ی کوتاه مدت و انتقال آن ها به حافظه ی بلند مدت و بکار بستن  و بازآوری این اطلاعات جز با تمرین و تکرار هر چه بیشتر اتفاق نمی افتد.

    حال آنکه می دانید تمرین و تکرار کلمات شاید تنها برای مدتی کوتاه برای دانش آموزان 7 ساله ی من می تواند جاذبه داشته باشد و بعد از مدتی تکرار آن ملال آور و خسته کننده می شود. پس چاره ی کار چیست؟

    پیش از این گمان می کردم که تنها در صورت وجود رسانه های پیشرفته و نرم افزارهای زبان آموزی می توان بر این کسالت غلبه کرد و چاره ی کار تنها و تنها رسانه هایی از این قبیل است که در دسترس ما نیست...
    اما این پاسخ برای من و هر معلم دیگری که تمام انگیزه اش به حرف در آوردن دانش آموزانش است ، پاسخ قانع کننده ای نبود!

    و در جست و جوی یک راه حل به کتاب ها و سی دی های بسیار بسیار مفید دکتر مصطفی تبریزی رسیدم که ایده هایی ساده و بسیار پر کاربرد را در زمینه های مختلف ارائه داده است. البته بد نیست بدانید که ایشان در زمینه ی اختلالات یادگیری و ناتوانی های یادگیری و مسائلی از این قبیل کتب بسیار مفیدی ارائه نموده اند که قطعا این کتب را در همین وبلاگ به دوستان معرفی خواهم کرد.

    اما اولین وسیله ی ساده و لی بسیار جذاب برای بچه ها فرفره های ساده ایست که قدیم ها یکی از وسایل بازی ما بوده...به همین سادگی!


    http://www.upsara.com/images/4pmdblpvvftvi8g4hgg.jpg


    http://www.upsara.com/images/iy8346qq21k0cc91u.jpg

    شاید باور نکنید که همین فرفره های ساده چقدر و تا چه اندازه می تواند بر انگیزه ی دانش آموزان برای یادگیری کلمات و واژه ها و تکرار آن ها بیفزاید.

    اگر باور نمی کنید برای یک بار هم که شده امتحان کنید و شور و شوق بچه ها را خودتان با چشمان خودتان نظاره گر باشید

    ______________

    + توضیح نوشت: با این فرفره ها در زنگ های تفریح ، بچه ها می تونن ضمن بازی کلمه های نوشته شده در پره های فرفره رو تکرار کنن! کلمات نوشته شده در هر پره ، کلید واژه های درس بخوانیم است.
    من توی کلاسم دو فرفره رو در دست گرفتم و همزمان حرکت دادم و پس از چند بار چرخیدن، فرفره ها از حرکت می ایستادند و در هر فرفره یک کلمه (از لحاظ جهتِ نوشته) قابل خواندن میشد. و دانش آموزان باید آن دو کلمه را می خواندند.
    بعد دانش آموزان را به گروه های دو نفره تقسیم کردم و به هر کدام یک فرفره دادم  تا با هم بازی و البته تمرین (خواندن) کنند.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/09/12
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1390/09/08
    چند روز پیش که فعالیتی در خصوص حواس و کاربرد حواس را در کلاس اجرا کردیم ، بچه ها نسبت به آرایش میوه و پوست میوه علاقه ی زیادی از خود نشان دادند ولی به خاطر وقت اندک فرصت کار با میوه را نداشتیم.

    امروز زنگ هنر را مغتنم شمرده و از آن ها خواستم تا میوه های خود را به جای زنگ تفریح در زنگ هنر و همگی با هم بخورند و بعد با پوست میوه ها کارهای خلاقانه انجام دهند.

    بچه ها روش هایی را دیده بودند اما در انجام آن زیاد موفق نبودند. مثلا نمی توانستند یکسره و بدون انقطاع پوست نارنگی را به صورت نوار باریک و بلند جدا کنند و یا نمی توانسند سیب را به صورت 7 و 8 (فارسی) برش دهند و همه ی این کارها پس از برش دادن و خراب کردن نزدیک به 2 کیلو میوه ، بالاخره تمام شد.

    و بعد هم میوه هایی را که برششان خراب شده ، بطور جداگانه و با یک اشتهای کودکانه ی فوق العاده نوش جان کردند....جای همه ی شما خالی!

    تصاویری را که می بینید حاصل تلاش های دانش آموزان هنرمند من (البته با کمک من) است.


    http://www.upsara.com/images/k0uabg13092cmt3brnj7.jpg

    http://www.upsara.com/images/2peqp8isj4b3d24m31k.jpg


    http://www.upsara.com/images/65nue1hfkz2iytytoq.jpg

    http://www.upsara.com/images/sl0o0fk9vrb8r4p0wnf.jpg


                باز این چه شورش است که در خلق عالم است
                باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

                باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین
                بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است

                این صبح تیره باز دمید از کجا کزو
                کار جهان و خلق جهان جمله درهم است

                گویا طلوع میکند از مغرب آفتاب
                کاشوب در تمامی ذرات عالم است

                گر خوانمش قیامت دنیا بعید نیست

                این رستخیز عام که نامش محرم است

                در بارگاه قدس که جای ملال نیست
                سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است

                جن و ملک بر آدمیان نوحه می کنند
                گویا عزای اشرف اولاد آدم است




    http://www.upsara.com/images/sl0o0fk9vrb8r4p0wnf.jpg

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/08/29
    امروز با بچه ها حروفی رو که خونده بودیم ، روی کاغذ های رنگی نوشتیم و داخل اون ها رو با لپه و عدس پر کردیم...بچه ها هم از اینکه چینش کلاس رو برای انجام این کار تغییر داده بودم ، خیلی ذوق زده شده بودند و حسابی کارشون رو با دقت و علاقه انجام دادند.

    امروز هم مثل همه ی روزهایی که با بچه ها بودم، روز خیلی خوبی بود.


    http://www.upsara.com/images/kiki2djlzmyp64fo7da.jpg


    http://www.upsara.com/images/xgnbtzfpqelhkp63dh.jpg


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1390/08/09
    روز شنبه دانش اموزان را برای آموزش نگاره ی 9 به نمازخانه ی مدرسه بردم و آداب نماز جماعت ، ایستادن در صف نماز ،ورود به مکان های مقدس ، استفاده از وسایل موجود (مهر ، تسبیح ، چادر ، جانماز و...) را برای بچه ها بصورت عملی اجرا کردیم و با هم تمرین کردیم.

    این هم تصویر مربوط به فعالیت بچه های خوب کلاس ساکت...


    http://upsara.com/images/u58w52sz2p6b9ia5miay.jpg


    و امروز هم برای تدریس آخرین نگاره، و به مناسبت پایان فصل نگاره ها و آغاز فصل نشانه ها جشن مختصری با موضوع عید نوروز و سفره ی هفت سین بر پا کردیم.

    جای همه ی دوستان خوب کلاس مان سبز....


    http://www.upsara.com/images/jeyy910t0xotnjaqtyzs.jpg

    http://upsara.com/images/b35lqq9kr0g6lcjrqrym.jpg

    __________________________________

    تشکر نوشت : بارانه ی عزیزم از اینکه این همه من و کلاسم رو مورد محبت قرار میدین ممنونم. امیدوارم شایستگی این همه ستایش رو داشته باشم. برای شما نیز آرزوی توفیق دارم...

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1390/08/06
    سلام. من این طرح رو امروز برای روی پوشه ی کار ، آماده کردم. نمی دونم قشنگ شده یا نه؟!

    لطفا نظرتون رو در مورد این طرح بفرمایید...

    ______________________________________________________

    برای دیدن تصاویر در سایز اصلی روی تصاویر کلیک کنید.
    rem1esujee6ngsxtuwss.jpg
     
    xr8pf4whi44b1rcumpix.jpg

    pnvgle402welrr2k9m8.jpg

    jdx9dme7qi7ltnd30qe.jpg

    ocvrpirkg6e0lhfsikn.jpg

    3oa9q3hhylj05ouovlfa.jpg

    mdcsdfbdees01gvxquw.jpg


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1390/08/02
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/08/01
    http://www.upsara.com/images/rpuhipkytl4izmed3k6k.jpg


    شما تصور بفرمایید ، معلمی که از طعم گوجه فرنگی به شدت بدش می آید و هیچ گاه به آن (گوجه فرنگی خام) لب نزده بود ، امروز و با این فعالیت یک دل سیر گوجه فرنگی خام خورد و کلی هم لذت برد.
    این فعالیت مربوط به علوم تجربی پایه ی اول دبستان است که بسیار جالب و هیجان انگیز بود و در آخر به سیب و انار و پرتقال خوری منجر شد و برای خودش زنگ تفریحی شد حسابی... جای شما خالی!

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/07/24
    http://www.ninipaint.com/wp-content/themes/theme2/images/bk_header.gif


    امروز قصد دارم باز هم یک سایت جالب و سرگرم کننده را به بچه های خوب ایرانی معرفی کنم. سایتی که تازگی ها با آن آشنا شدم سایت Nini paint  است که نقاشی های زیبا و ساده ای را برای بچه ها به زبان شیرین فارسی آموزش داده است. امیدوارم شما هم پس از بازدید از این وب سایت، مثل من چیزهای زیادی رو یاد گرفته باشید.

    براي بازديد از سايت روي تصوير كليك كنيد.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/07/23
    http://www.upsara.com/images/ehm5v9t7i3ltj9cuxz5u.jpg

    به هر یکی از دانش آموزانتان یک کیسه ی فریزر(کیسه پلاستیکی) بدهید و گواش و یا رنگ انگشتی در اختیارشان بگذارید و از آنها بخواهید هر چه دوست دارند روی کیسه های پلاستیکی بکشند. بعد از کشیدن نقاشی اجازه دهید تا نقاشی ها خشک شوند و سپس به بچه ها بگویید کیسه ها را باد کنند و آن را با یک نخ یا ریسه ی رنگی گره بزنند.

    حتما این فضا را در اولین زنگ هنری که پیش رو دارید تجربه کنید. مطمئنا پشیمان نمی شوید!


    http://www.upsara.com/images/ryc91bpnqd6gaoyx2nt.jpg

    http://www.upsara.com/images/zmfg0peb3teinmod5ll1.jpg

    http://www.upsara.com/images/l50crzo6kac8vubrrrg.jpg
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1390/07/21
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1390/07/19

    http://www.upsara.com/images/txhmjh1duq6u4tbbkuyx.jpg


    یکی از جالب ترین قسمت های کتاب ریاضی جدید که هم توجه من و هم توجه دانش آموزان را به خود جلب کرده ، مربع های شگفت انگیز یا همان جداول سودوکو ست که در ابتدای کتاب به صورت رنگی و به صورت دو ردیف و دو ستون آغاز و تا پایان کتاب به صورت عددی ادامه دارد.

    برای این کار با استفاده از مقوای رنگی و آهنربا شکل های هندسی رنگارنگی درست کردم و از امروز بازی جذاب و سرگرم کننده ی سودوکو را شروع کردیم. دیدن شور و اشتیاق بچه ها و هورا کشیدن شان وقتی که جدول را درست حل می کنند آنقدر هیجان انگیز است که آدم دلش می خواهد تمام ساعت های کلاس را با همین بازی سرگرم باشد.

    http://www.upsara.com/images/ymgv0mog45pxq6s8273d.jpghttp://www.upsara.com/images/64hk8kkwidlfvju5rtx0.jpghttp://www.upsara.com/images/hahcau7qpd2pcku92qxx.jpg

    http://www.upsara.com/images/qqhd58bxo189bd7tas43.jpghttp://www.upsara.com/images/0790sr7yxzje268ckdn.jpg
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1390/07/14
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1390/07/13
    امروز طبق برنامه ای که دیروز طراحی شد، زنگ چهارم هنر داشتیم و چه هنری جذاب تر از هنر کاغذ و تا!

    به اتفاق بچه ها کاغذ رنگی ها را تقسیم کردیم و تعدادی سگ درست کردیم... این هم هنر بچه های کلاس ساکت!


    http://www.upsara.com/images/go8t1ck1vwztd8e9c6p6.jpg

    http://www.upsara.com/images/qxldu1bhk9eabhs738ne.jpg


    برای مشاهده ی مراحل اریگامی سگ اینجا را کلیک کنید.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/07/10
    هیچ لذتی بالاتر از این نیست که بچه های ریز نقش کلاس اولی دانش آموزان شما باشند و شما رو هر چند دقیقه یکبار در آغوش بگیرند و لپ تان را بکشند و به شما عشق بورزند...

    با افتخار امسال هم کلاس ساکت میزبان مهمانان کوچک اندام دل گُنده ای هستند که بسیار دوستشان دارم.


    پ.ن: وقتی یک کلاس اولی برادر ارشد یک دانش آموز اندرزگاهی باشد این اتفاق می افتد که کودک اندرز گاهی برای بستن بند کفشش به طبقه ی بالا بیاید و از برادر بزرگترش کمک بخواهد:

    http://www.upsara.com/images/agfkoy8lyxubt9uuqdh.jpg


    این هم از بچه های گل کلاس ساکت:

    http://www.upsara.com/images/878xdenwvfgwa92dfhni.jpg

    http://www.upsara.com/images/9nys29cojcerz9hy7hfi.jpg

    http://www.upsara.com/images/qc0zrdutlpkx8yu8syy4.jpg
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/07/02
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/06/13

    مواد لازم:

    ۱- تخت کفش هر صندل کهنه و بی استفاده

    ۲- یک برگه فوم ( به ضخامت ۸/۱ سانتی متر)

    ۳- پارچه پشمی یا نخی (یک متر مربع)

    ۴- ربان

    ۵- چسب

    ۶- قیچی

     

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1390/06/09