آمار کلاس ساکت - .:::: کاردستی ::::.
طراح قالب : مدرسه خلّاق
نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1392/11/27
نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1392/09/20
این پست هم مخصوص مربی های پرورشی و تربیت بدنی ست که همیشه دنبال ایده ای برای اجرای مسابقه متناسب با مناسبت ها و جشن ها هستند.

بولینگ هندوانه ای تقدیم به همکاران خوبم :)



همه سور و سات عید یک سو و دغدغه ی رنگ آمیزی تخم مرغ های عید یه سوی دیگر! از پیر و جوان و زن و مرد عاشق رنگ کردن تخم مرغ های سفره ی هفت سین هستند و من هم از این امر مستثنا نیستم. دیشب تجربه ی جدیدی در رنگ آمیزی تخم مرغ ها داشتم که دلم می خواد در اینجا تصاویرش رو بذارم.

تخم مرغ برنجی!!!!

مواد لازم : برنج به مقدار لازم

تخم مرغ : (ترجیحا پلاستیکی) : باز هم به تعداد لازم :)

رنگ غذا (رنگ خوراکی) به رنگ های دلخواه : می تونید سه رنگ اصلی(قرمز-آبی-زرد) رو بخرید و بعد با هم ترکیب کنید و رنگ های جدید بسازید.

خب حالا دست به کار می شویم برنج را به میزان نیاز برداشته و در رنگ ها می ریزیم و حدود 20-30 دقیقه نگه می داریم تا رنگ ها حسابی به خورد برنج برود و برنج رنگ بگیرد.

بعد از نیم ساعت خیساندن برنج ، برنج را با صافی از آب رنگی جدا می کنیم و در ظرف قرار میدهیم تا خشک شوند. وقتی مطمدن شدیم که دانه های برنج خشک شده اند روی تخم مرغ ها را به چسب آغشته می کنیم و سپس در ظرف برنج می غلطانیم. یک بار به طور کامل روی تخم مرغ را کاملا برنجی می کنیم. سپس چند دقیقه صبر می کنیم که لایه ی اول خشک شود. بعد از خشک شدن لایه اول دوباره چسب می زنیم و یک لایه ی دیگر برنج روی تخم مرغ می پاشیم تا کاملا تخم مرغ برنجی شود.

این هم نمونه ی کار من!


تخم مرغ کاموایی!

خیلی ساده است با کاموای رنگی و چسب به راحتی می توان تخم مرغ را تزیین کرد.

تخم مرغ پولکی!

تخم مرغ پولکی هم خیلی ساده است و هم خیلی نمای شیکی به سفره ی هفت سین می دهد. روش چسباندن پولک به تخم مرغ هم مثل برنج است. خیلی ساده و شیک...



چیزی به تحویل سال نمانده، پیشاپیش سال نو مبارک...

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1391/06/03
نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1391/04/20
سلام. راستش را بخواهید اینقدر با این بطری های پلاستیکی کارهای زیبایی می توان انجام داد که آدم به وجد می آید که البته مناسبتی نداشت که در وبلاگ کلاسم قرار دهم. و تنها چند کاردستی را که ساختش برای بچه های عزیز ساده است انتخاب کردم که در چند پست روی وب کلاس ساکت قرار خواهم داد.

در این پست یک کاردستی زیبا و ساده برای بچه های خوب و نازنین قرار دادم.
امیدوارم همراهان وبلاگ کلاسم بپسندند.

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1391/03/06
حالا که نتیجه ی ارشد، ما را تا در تربیت معلم هم نمی رساند چه برسد به دانشگاه تهران و علامه طباطبایی و این حرف ها ، تصمیم گرفتم با دکتر زیگ روانشناس محبوب خودم درد دل کنم. دکتر زیگ کلی با من حرف های خوب و امیدوار کننده زد و تصمیم گرفتیم یک برنامه ریزی جدید برای سال آینده داشته باشیم. قرار شد او هم به من کمک کند... بعد با هم تصمیم گرفتیم برای اینکه از فاز کنکور و ارشد و امتحان و اینها خارج شویم، بیاییم یک کار خوب انجام دهیم.

دکتر زیگ همیشه به من می گوید تو فقط خیرت به دیگران می رسد، برای من هیچ کاری نمی کنی! راست می گفت بنده ی خدا. گفتم الان هر چه بگویی همان را انجام می دهم. گفت پس بیا و اتاق کارم را درست کن. انتخاب رنگش هم با تو...!

از پیشنهاد دکتر زیگ حسابی ذوق زده شدم و خیلی زود لوازم و وسایل مورد نیازم رو ریختم کف اتاقم و شروع کردم! رنگ های مورد علاقه ام قرمز و مشکی را به کار گرفتم و اول از همه برایش میز و صندلی ساختم!

بعد هم برایش یک لپ تاپ مشکی درست کردم و روی میزش قرار دادم.



چون می دانم دکتر زیگ مثل من گل ها را دوست دارد، برایش دو شاخه گل روی میز کارش گذاشتم.



و بعد یک جعبه ی هدیه طرح کفشدوزک که با رنگ اتاق هماهنگی داشت درست کردم!



من حسابی از کارم راضی بودم! دکتر هم که رضایتش در تصاویر مشخص است، نیست؟؟؟


___________________________________

بعدا اضافه شد:

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1391/02/03

شاید استفاده از این عنوان یعنی «فعالیت تکمیلی درس پرواز» زیاد مناسب این فعالیت نباشه اما بهر حال چون برای بچه های کلاس ساکت این فعالیت در تکمیل درس پرواز انجام شد ، نقش مکمل دارد.

هدف من از این فعالیت تکرار کلمات پروانه(سه بخشی) ، پرنده (سه بخشی) ، پرواز (دو بخشی) و پا(یک بخشی) بود که جزء واژه های کلیدی درس پرواز بودند.

بقیه ی تصاویر را در ادامه ی مطلب ببینید...

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1390/11/18
نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/11/16
امروز برای زنگ هنر تعدادی ریگ از اطراف مدرسه جمع اوری کردم و به کلاس بردم تا با رنگ انگشتی ریگ ها رو رنگ امیزی کنیم.

خیلی هیجان انگیز بود. بچه ها عاشق رنگ آمیزی هستند مخصوصا اگر مواد رنگی ، گواش یا رنگ انگشتی یا آبرنگ باشد. همه سر تا پامون رنگی شده بود و دست هامون هم این شکلی!


http://s2.picofile.com/file/7282973117/9.png

تصاویر رو در ادامه ی مطلب ببینید......

نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/11/15

کار با سنگ یکی از جالب ترین فعالیت هایی ست که همه ی افراد چه بزرگسال و چه کودک به آن علاقه نشان می دهند و این کاردستی ها عموما جنبه ی تزئینی دارند.

در این پست نه سری از کاردستی های سنگی را برای شما عزیزان قرار داده ام که امیدوارم مورد پسند شما خوبان واقع شود.

برای کار با سنگ به وسایل زیر نیازمندیم:

  • انواع سنگ ها با فرم های مختلف
  • رنگ گواش
  • قلمو
  • چشم عروسکی
  • سیم مفتول
  • نخ کنف
  • چوب خشک شده

  • سری اول کار با سنگ

    http://s1.picofile.com/file/7281747311/1_3.png


    سری دوم کار با سنگ
    http://s2.picofile.com/file/7281767204/1_9.png


    سری سوم کار با سنگ
    http://s1.picofile.com/file/7281785585/1_17.png


    سری چهارم کار با سنگ

    http://s1.picofile.com/file/7281813331/1_35.png


    سری پنجم کار با سنگ

    http://s2.picofile.com/file/7281826876/1_26.png


    سری ششم کار با سنگ

    http://s2.picofile.com/file/7281851070/1_44.png

    سری هفتم کار با سنگ

    http://s1.picofile.com/file/7281871612/1_54.png




    سری هشتم کار با سنگ

    http://s1.picofile.com/file/7281884836/1_61.png


    سری نهم کار با سنگ
    http://s1.picofile.com/file/7281899458/1_67.png

    http://www.upsara.com/images/61pdkttjoici4nteqqjx.jpg


    حدود یک هفته است که روزی یک زنگ را به درست کردن تزیینات کلاسی برای ایام دهه ی فجر اختصاص داده ایم و گل و ریسه و ... ساخته ایم که امروز موفق به نصب بعضی از آن ها شدیم. و البته خیلی چیزهای دیگر درست کردیم که فرصت نصبشان را هنوز پیدا نکرده ایم.

    امروز بچه ها با خودشون بادکنک های رنگارنگ آورده بودن و با اشتیاق اون ها رو باد می کردند و هر چند دقیقه یک بار جیغ بچه ها هوا می رفت و بادکنک ها می ترکیدند و با هم می خندیدیم. حسابی خوش گذشت...

    این هم بخشی از تزئینات کلاس است که امروز فرصت شد نصب کنیم. خیلی تزئینات دیگر مانده که فرصت نشد از آن ها عکس بگیرم. ان شاء الله در پست های بعدی باز هم تصاویر مربوط به این ایام را پست خواهم کرد.


    http://www.upsara.com/images/4qtv4jka03z3iuljoea6.png

    عکس ها در ادامه ی مطلب...


    مفهوم ترتیبی اعداد مفهومی ست که معمولا دانش اموزان کلاس اولی آن را زود درک نمی کنند و حل کردن تمریناتی مشابه تمرین زیر برای بچه ها اوائل سال اندکی مشکل به نظر می رسد.

    http://s1.picofile.com/file/7263548488/kerme_shabtab.png

    برای ساده کردن این مفهوم می توان از عروسک های انگشتی که در اینجا آموزش داده شده و حتی ساده تر ، طرح های کاغذی انگشتی مشابه شکل زیر استفاده کرد.

    http://s1.picofile.com/file/7263526662/1.png

    استفاده از طرح ساده ی بالا می تواند برای بچه ها بسیار شیرین باشد. اول به ترتیب اعداد را می خوانند و چندین بار تکرار می کنند بعد معلم ، یکی از اعداد را به دلخواه می چرخاند و دستش را بالا می گیرد و از بچه ها می خواهد که پیش بینی کنند کدام عدد را چرخانده است.

    http://s2.picofile.com/file/7263528923/2.png

    http://s1.picofile.com/file/7263531933/3.png

    این یک بازی و سرگرمی ساده برای یادگیری مفهوم ترتیبی عدد است. می توان عروسک ها را به بچه ها داد و از آن ها خواست که اعداد را به ترتیب از کوچک به بزرگ در انگشتان دست خود قرار دهند...

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/11/01

    http://s2.picofile.com/file/7258339458/bache_haye_jangal.png

    راستش را بخواهید زنگ هنر نبود! امروز از 8 دانش اموز کلاسم سه نفر غایب بودند و امکان تدریس درس جدید برایم فراهم نبود! یه زنگ به انجام تمرینات پیک آدینه گذشت ، زنگ دوم هم به دیکته! زنگ سوم ورزش ، زنگ چهارم ریاضی تمرین کردیم و زنگ آخر هر چه فکر کردم چه فعالیتی انجام دهم که آن سه نفر ِ غایب متضرر نشوند چیزی جز هنر بذهنم نرسید...

    بنابراین دست بکار شدم و الگوی آماده ی صورتک ها رو پرینت گرفتم ( از اینجا می تونید صورتک ها رو دانلود کنید) و به هر کدوم از بچه هام صورتک یه جانور رو دادم و ازشون خواستم که اونها رو با هر رنگی که دلشون خواست رنگ آمیزی کنن...با ذوق و شوق زیاد هر کدوم به کار خودش مشغول بود وکلاس ساکتِ ساکت شده بود!

    http://s1.picofile.com/file/7258316020/1mask.png

    بقیه ی گزارش در ادامه ی مطلب....
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/10/18
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1390/10/02
    در ادامه ی پست قبل ، که تصاویری از فضاهای آموزشی مربوط به تدریس جانوران و محیط زندگی آنها، را در اختیارتان قرار دادم ، در این پست قصد دارم تصاویری از کلاس های هنر و خلاقیت را نیز در اختیار شما عزیزان قرار دهم.

    برای دیدن تصاویر بیشتر روی تصاویر زیر کلیک کنید.


    http://www.upsara.com/images/gv7ksia8v0q9ait2ukzk.jpg    http://www.upsara.com/images/u26rkzx9avcjgl3k106.jpg     http://www.upsara.com/images/y7hpc9b8deyhlzmpikff.jpg

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1390/10/01
    شاید بسیاری از معلمان و مربیان آموزشی با من هم عقیده باشند که گاهی با دیدن یک تصویر ، ممکن است ایده ای به ذهن متبادر شود که بتوان از آن در فرایند آموزشی بهره ای برد لذا از دیدن کلاس ها و وسایل کمک آموزشی و تصاویر آن ها در هر جا که باشد ، دریغ نمی کنند.

    بهمین منظور بارها و بارها وبلاگ ها ، وب سایت ها ، کلاس های همکاران ، کتابفروشی ها ، اسباب بازی فروش ها و حتی پارک ها را جست و جو کرده ام تا شاید بتوانم از آن ها ایده ای بگیرم که در بهتر شدن فرایند آموزش به من کمک کند.

    دیروز و امروز تصاویری را در حال جست و جو یافتم که بنظرم بسیار جالب آمد و از دیدن شان بسیار لذت بردم. البته نمی دانم این تصاویر مربوط به مهد کودک است یا مدرسه یا...؟ ولی می دانم که یک فضای آموزشی ست که خود دانش اموزان آن را شکل داده اند با همان ابتکارهای کودکانه شان!

    برای دیدن تصاویر بیشتر ، روی تصاویر زیر کلیک کنید.


    http://www.upsara.com/images/8ta939pmja594zk29gd7.jpg       http://www.upsara.com/images/qrwwk2zxf7hf2jj9rn3k.jpg

     

          http://www.upsara.com/images/82jrygrtdltf3cu07nqf.jpg         http://www.upsara.com/images/0qhrbwudkhxy5e3yd7u.jpg        

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1390/09/30
    سلام. به مناسبت شب یلدا قصد دارم یک پست را به تزئین هندوانه اختصاص دهم...
    تصاویر زیر را ببینید و ایده بگیرید...



    ___________________________________________________________________
    + عبارت Let it snow را در قسمت جست و جوی گوگل سرچ کنید تا برف از آسمان مرورگر شما هم ببارد. تنها چند ثانیه پس از بارش برف، بخار نیز روی شیشه مانیتور شما نقش می بندد و می توانید با کشیدن ماوس روی صفحه آن را محو کنید.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1390/09/22
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/09/12
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1390/09/08
    چند روز پیش که فعالیتی در خصوص حواس و کاربرد حواس را در کلاس اجرا کردیم ، بچه ها نسبت به آرایش میوه و پوست میوه علاقه ی زیادی از خود نشان دادند ولی به خاطر وقت اندک فرصت کار با میوه را نداشتیم.

    امروز زنگ هنر را مغتنم شمرده و از آن ها خواستم تا میوه های خود را به جای زنگ تفریح در زنگ هنر و همگی با هم بخورند و بعد با پوست میوه ها کارهای خلاقانه انجام دهند.

    بچه ها روش هایی را دیده بودند اما در انجام آن زیاد موفق نبودند. مثلا نمی توانستند یکسره و بدون انقطاع پوست نارنگی را به صورت نوار باریک و بلند جدا کنند و یا نمی توانسند سیب را به صورت 7 و 8 (فارسی) برش دهند و همه ی این کارها پس از برش دادن و خراب کردن نزدیک به 2 کیلو میوه ، بالاخره تمام شد.

    و بعد هم میوه هایی را که برششان خراب شده ، بطور جداگانه و با یک اشتهای کودکانه ی فوق العاده نوش جان کردند....جای همه ی شما خالی!

    تصاویری را که می بینید حاصل تلاش های دانش آموزان هنرمند من (البته با کمک من) است.


    http://www.upsara.com/images/k0uabg13092cmt3brnj7.jpg

    http://www.upsara.com/images/2peqp8isj4b3d24m31k.jpg


    http://www.upsara.com/images/65nue1hfkz2iytytoq.jpg

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/08/29
    امروز با بچه ها حروفی رو که خونده بودیم ، روی کاغذ های رنگی نوشتیم و داخل اون ها رو با لپه و عدس پر کردیم...بچه ها هم از اینکه چینش کلاس رو برای انجام این کار تغییر داده بودم ، خیلی ذوق زده شده بودند و حسابی کارشون رو با دقت و علاقه انجام دادند.

    امروز هم مثل همه ی روزهایی که با بچه ها بودم، روز خیلی خوبی بود.


    http://www.upsara.com/images/kiki2djlzmyp64fo7da.jpg


    http://www.upsara.com/images/xgnbtzfpqelhkp63dh.jpg


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1390/08/02
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/07/23
    http://www.upsara.com/images/ehm5v9t7i3ltj9cuxz5u.jpg

    به هر یکی از دانش آموزانتان یک کیسه ی فریزر(کیسه پلاستیکی) بدهید و گواش و یا رنگ انگشتی در اختیارشان بگذارید و از آنها بخواهید هر چه دوست دارند روی کیسه های پلاستیکی بکشند. بعد از کشیدن نقاشی اجازه دهید تا نقاشی ها خشک شوند و سپس به بچه ها بگویید کیسه ها را باد کنند و آن را با یک نخ یا ریسه ی رنگی گره بزنند.

    حتما این فضا را در اولین زنگ هنری که پیش رو دارید تجربه کنید. مطمئنا پشیمان نمی شوید!


    http://www.upsara.com/images/ryc91bpnqd6gaoyx2nt.jpg

    http://www.upsara.com/images/zmfg0peb3teinmod5ll1.jpg

    http://www.upsara.com/images/l50crzo6kac8vubrrrg.jpg
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1390/07/13
    امروز طبق برنامه ای که دیروز طراحی شد، زنگ چهارم هنر داشتیم و چه هنری جذاب تر از هنر کاغذ و تا!

    به اتفاق بچه ها کاغذ رنگی ها را تقسیم کردیم و تعدادی سگ درست کردیم... این هم هنر بچه های کلاس ساکت!


    http://www.upsara.com/images/go8t1ck1vwztd8e9c6p6.jpg

    http://www.upsara.com/images/qxldu1bhk9eabhs738ne.jpg


    برای مشاهده ی مراحل اریگامی سگ اینجا را کلیک کنید.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/06/13

    مواد لازم:

    ۱- تخت کفش هر صندل کهنه و بی استفاده

    ۲- یک برگه فوم ( به ضخامت ۸/۱ سانتی متر)

    ۳- پارچه پشمی یا نخی (یک متر مربع)

    ۴- ربان

    ۵- چسب

    ۶- قیچی

     

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1390/05/27
    روی هر یک از تصاویر زیر کلیک کرده و مراحل ساخت کاغذی آن را مشاهده کنید.

    http://flashs4kids.com/uploads/pic//Bird.jpg      http://flashs4kids.com/uploads/pic//butterfly.jpg        http://flashs4kids.com/uploads/pic//Crocodile1.jpg

    http://flashs4kids.com/uploads/pic//Eggplant.jpg      http://flashs4kids.com/uploads/pic//electric%20fan.jpg     http://flashs4kids.com/uploads/pic//piano.jpg


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1390/05/15
    برای معرفی مشاغل، آموزش رنگ ها و آموزش بسیاری از مهارت ها می توانمی از عروسک های کاغذی دست ساز استفاده کنیم.

    http://up.vatandownload.com/images/2h7pcoh1tqdit88crg1.jpg

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1390/05/05


    http://up.vatandownload.com/images/8cczvp4or3oep7hfdedb.jpg


    ____________________________________________


                http://www.pic.iran-forum.ir/images/pg19luvdazwkzuu2i8a8.jpg           
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1390/04/17

    به مناسبت نزدیک شدن روز تولدم امروز قصد دارم طرز ساخت تاج های کاغذی رو در وب کلاس قرار بدم.

    چون من از بچگی علاقه ی وافری به تاج های گل گلی و یا عروسکی زیبا داشتم و دلم می خواست در جشن تولدم یه تاج یا کلاه بوقی رنگی داشته باشم...

    اگه شما هم دوست دارید در ادامه ی مطلب طرز ساختش رو که خیلی هم آسونه دنبال کنید...

    __________________________________________________________

    طرز ساخت تاج گلدار رو با کلیک بر تصویر زیر می تونید ببینید.


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1390/04/12
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1390/04/08

     

    با استفاده از کاغذ آ4 و کاغذ رنگی و چسب و... این ماکت رو درست کردم. می خوام به امید خدا شهر سازی کنم و هر قسمت از شهر رو که ساختم روی وب قرار بدم.


    فعلا که با درست کردن این خونه استارت کار رو زدم...


    http://tehranpic.net/download.php?img=578725


    http://tehranpic.net/download.php?img=578726

    الگوی این کار را می توانید از اینجا دانلود کنید.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1390/04/03
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1389/11/23
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1389/11/14
    تصاویر زیر فراورده های خمیری هستند که سجاد با الگوبرداری از حیوانات پلاستیکی آنها را ساخته است. دلم می خواهد که این استعدادها را پرورش دهم و به دانش آموز با استعدادم پر وبال دهم تا شاید هنری که دارد در آینده دستش را بگیرد و او را بجایی برساند. هنوز فرصت نکرده ام برای توانایی های هنری این دانش آموزم تصمیمی بگیرم.


    http://silent-class.persiangig.com/sajad.animals2.gif


    http://silent-class.persiangig.com/s.animals.gif


    بنظر شما چطور می تونم به این دانش آموز کمک کنم؟
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1389/11/01
    روز 5 شنبه ، فقط سه نفر از دانش آموزانم به کلاس آمده بودند و من هم ناچار بودم دو زنگ اول را با آن ها مرور کنم و زنگ سوم آن ها را به ورزش بفرستم و زنگ آخر هم هنر کار کنیم.

    زنگ آخر که تصمیم گرفتم که با بچه ها یک آفتابگیر عروسکی درست کنیم و از آن برای نمایش کلاسی استفاده کنیم. به هر یک از بچه ها الگوی یک کلاه را دادم و از آنها خواستم به سلیقه خودشان رنگ آمیزی کنند. بعد هم آن را برش دادند و با مقداری چسب و کشیدن چشم و دهان و... یک کلاه خرگوشی ساختیم.

    در آخر هم بچه ها کلاه را سرشان کردند و با هم دیگر خرگوشی شروع به پریدن کردند.

    http://www.pic.iran-forum.ir/images/1j2lmakgga8k2ipj7sb0.jpg

    http://www.pic.iran-forum.ir/images/oeurgdcd9apc4plcv.jpg


    برای دیدن روش ساخت این کلاه (آفتاب گیر) روی تصویر زیر کلیک کنید.


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1389/10/29


    طرز ساخت ساعت ها را در ادامه ی مطلب ببینید
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1389/10/24
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1389/10/13

    روش ساخت در ادامه ی مطلب


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/10/12
     

    یکی از بهترین راه های درک شکل حروف و نشانه ها ، استفاده از الفبای سه بعدی یاحجم دار است. مثلا با استفاده از یونولیت های دور ریختنی می توان الفبا را بصورت سه بعدی درست کرد. و بعد در اختیار دانش آموز قرار داده تا با آن ها کلمه سازی کند. این روش در شناسایی حروف روش بسیار موثری ست.

    در این پست قصد دارم الفبا و اعدادی را که با یونولیت ساخته و بعد با آب رنگ رنگ آمیزی کرده ام به همکاران گرامی نشان دهم.

    الفبا

    اعداد

     

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1389/09/30
    چند روز پیش از همکار خوب و با ذوقم خوزمرگان 1 کمک خواستم تا مرا در آموزش علامت کمتر و بیشتر یاری دهد.

    طرح بسیار زیبای این همکار باعث شد که دانش آموزان به بهترین شکل علامت بیشتر و کمتر را درک کنند.

    همه چیز از ورود تعدادی تمساح (که در زنگ هنر رنگ آمیزی شده بود) به کلاس ، شروع شد...

    حمله ی تمساح به دریاچه ای که روی تخته از قبل (زنگ تفریح) کشیده شده بود و می خواست بیشترین ها را بخورد. تمساح برای خوردن ماهی ها از بچه ها نظر خواهی کرد. کدام را بخورم؟

    بچه ها هم نظر دادند .

    بعضی ها گفتند اینوری ها و بعضی دیگر گفتند آنوری ها و ....

    بالاخره تمساح تصمیم خود را گرفت. تمساح به سمت ماهی های بیشتر رفت و کمتر ها را پشت سر گذاشت. دهان تمساح به سمت ماهی های بیشتر باز شد...........

    به همین سادگی ....

    این هم تصاویر مربوط به قصه ی ما!



    این هم تمساح های بچه های من :



    بعد هم تعدای تمرین پای تخته حل کردیم (به روش تمساحی)...



    زوایای کلاسم را در اینجا ببینید...

    (این قسمت بزودی غنی تر خواهد شد)

    تشکر نوشت: از مدیریت ومعاونت آموزشگاه استثنایی بهار انقلاب بخاطر اهمیت دادن به مشکلات و کمبودهای آموزگاران صمیمانه سپاسگزارم.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1389/09/22

    دیروز زنگ چهارم همین که وارد کلاس شدم ، یکی از همکاران وارد کلاس شد و با هم حدود 10 دقیقه صحبت کردیم و در این ده دقیقه کاملا از بچه ها غافل و گرم صحبت بودم. وقتی همکارم از کلاس خارج شدند دیدم که هر یک از بچه ها بسته ی خمیر بازی خود را برداشته و دارند با خمیر خود مجسمه سازی می کنند.

    در این میان یک نفر به شدت نظر مرا به خود جلب می کند. حسین برادر دوقلوی حسن است اما با او از لحاظ ویژگی های رفتاری بسیار تفاوت دارد. نگاهی به حسین می کنم و می پرسم چرا خمیر را از ظرف بیرون نمی آوری و هیچ کاری نمی کنی؟ ظرف خمیر را محکم در آغوش می گیرد و شانه اش را بالا می اندازد که یعنی نمی خوام...

    هر چه بچه ها به او اصرار می کنند ، در ظرف خمیر بازی را بر نمی دارد. حسن می آید و یک وسیله از او می خواهد، محکم ظرف خمیر را در آغوش می گیرد و خیلی پرخاشگرانه او را از خود می راند. حسن بر عکس حسین با عباس و بقیه ی بچه ها مشرکت می کند. با هم شکل سازی می کنند ، به هم نشان می دهند و کاملا مشارکتی با خمیر بازی می کنند. حسین یکه و تنها ظرفش رو سفت چسبیده و سگرمه ها را در هم فرو برده و بداخلاقی می کند. او به هیچ کس اجازه نزدیک شدن به او را نمی دهد.

    اما از آن طرف سجاد ، دانش اموزی ست که امسال به جمع بچه ها پیوسته! او دانش امورزی آرام و متین است. ارتباط بچه ها با سجاد در حدی ست که فقط او را آزار می دهند و او با گریه و معترضانه برای دادخواهی به سمت من می آید. دیروز به هر کدام از بچه ها می گفتم که با سجاد همگروه شوند ، خوششان نمی آمد و با او بازی نمی کردند تا اینکه رضا حاضر شد که با او همکاری و مشارکت کند.

    و سجاد با ساخت حیواناتی که هیچ یک از بچه ها نمی توانستند با آن مهارت بسازند، نظر بقیه را به سمت خود جلب کرد. باز هم یک اتفاق خوب!

    رضا به شدت با سجاد همکاری می کند و او را تشویق می کند. به او خمیر بیشتری می رساند و ....

    سجاد با رضا که بسیار سلطه جو و زورگو ست توانست یک رابطه ی دوستانه ایجاد کند. این برای من در حد یک معجزه خوشایند است.

    این هم کار های سجاد:


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1389/09/16
    http://silent-class.persiangig.com/balon2.jpg

    بالاخره پروژه ی بالن اعداد به پایان رسید و با کمک بچه ها این بالن ها در کلاس نصب شد.

    در بالنی که ملاحظه می فرمایید عکس دانش آموزان به صورت مجزا پرینت گرفته شده ، بعد با کمک بچه ها رنگ آمیزی و برش داده شده و در نهایت در بالن ها قرار گرفته است.

    هدف از انجام این فعالیت و تهیه ی این بالن ها ، آشنایی با اعداد 1 تا 5 بود که استفاده از تصویر خود بچه ها نقش اساسی در ایجاد مشارکت بین دانش آموزان در تهیه ی بالن ها را داشت.


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1389/09/10
    http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQWz1wmnU6IbCG_OQhI5YW_f7jHac2oq7fx5DZYm3xdvMD0s6wv6g

    امروز متاسفانه  زنگ سوم عباس و رضا با هم یه دعوای شدید کردند که منجر به خون دماغ شدن عباس شد.http://pichak.net/blogcod/zibasazi/05/image/www.pichak.net-29.gif

    زنگ بعد دیدم عباس هنوز عصبیه و با انداختن کیف و کتاب بچه ها و پاره کردن کاغذ دفترش خشم خودش رو تخلیه می کنه!

    بهش گفتم بنویسیمش رو کامل کنه که گوش بحرف من نداد.

    خمیر بازی رو از توی کمد در آوردم و بهش نشون دادم و گفتم بیا این حرف رو با خمیر برای من درست کن! خمیر رو که دید چشماش یه برقی زدند و اومد سمت میز من! از دستم خمیر رو گرفت و شروع کرد محکم روی خمیر کوبیدن! بعدشم حسابی خمیر رو ورز داد و شروع کرد به بازی کردن!

    بچه ها هم تا خمیر رو دیدن بدو بدو اومدن خمیرهای خودشون رو از توی کمد بیرون اوردن و شروع کردن به بازی! البته چون زنگ آخر بود و خیلی کوتاه، نشد که چیزای زیادی درست کنند اما مهم تر از همه چیز خشم و کدورت عباس و رضا بود که فراموش شد.http://pichak.net/blogcod/zibasazi/05/image/www.pichak.net-57.gif

    این هم کار بچه ها:

    http://silent-class.persiangig.com/1.jpg

    http://silent-class.persiangig.com/2.jpg
    http://silent-class.persiangig.com/3.jpg
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1389/09/08

    به مناسبت تدریس آخرین نگاره کتاب بخوانیم با دانش آموزان تصمیم گرفتیم که یک تنگ بلور و ماهی برای سفره ی هفت سین درست کنیم.

    به هر یک از دانش اموزان یک برگه آ4 که روی آن طرح تنگ بلور و تعدادی ماهی و صدف کشیده شده بود ، دادم و از آنها خواستم که مطابق سلیقه ی خود آن را رنگ آمیزی کنند و بعد از رنگ آمیزی ماهی ها را جدا کرده و به تنگ بچسبانند.



    بچه ها خیلی از درست کردن این کاردستی لذت بردند و چنان ذوق می زدند که انگار یک ماهی واقعی خلق کرده اند.

    **فکر نمی کردم بچه ها در استفاده از قیچی و برش دادن ضعیف باشند اما متاسفانه تنها دو نفر به خوبی تصاویر را جدا کردند و بقیه در استفاده از قیچی در کارهای ظریف خیلی مهارت نداشتند...


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1389/09/05

    http://silent-class.blogfa.com/    http://silent-class.blogfa.com/


    برای دیدن روش ساخت و تصاویر بیشتر روی تصویر زیر کلیک کنید.



    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1389/08/25

    در این پست روش ساخت این زنبور زیبا رو به صورت تصویری می تونید ببینید...



    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1389/08/20
    چاپ سیب زمینی

    با کمک چاپ، به شکل‏های تازه و زیبایی می‏رسید که حتماً برایتان جالب خواهد بود. هر شی بافت‏دار و یا شکل داری، می‏تواند وسیله‏ای برای چاپ زدن باشد. این بار ما سیب زمینی را برای این کار انتخاب کرده‏ایم.

    وسایل مورد نیاز برای چاپ سیب زمینی:




    شرح بیشتر در ادامه ی مطلب...

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1389/08/12
    امروز به پیشنهاد خانم معلم کلاس هامون زنگ اول ادغام شد و با بچه ها هنر کار کردیم که شرح آن رو به طور مفصل در وبلاگ خانم معلم می تونید دنبال کنید...

    اما ماحصل این زنگ :

    برای دیدن تصاویر بیشتر به ادامه ی مطلب بروید.


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1389/08/10
    امروز با وجود دندان درد بسیار شدید ، تونستیم با بچه ها فعالیتی در راستای نگاره ی 6 انجام بدیم. گرچه هنوز به نگاره ی 6 نرسیدیم ولی با بچه ها تصمیم گرفتیم که یک پارک کوچولو بسازیم.

    امروز درخت ها رو با بچه ها درست کردیم که بنظر خودم بسیار ساده و زیبا بود و برای بچه ها جذابیت خاصی داشت.

    این هم نمونه ی درخت هایی که درست کردیم: به زودی منتظر ساخت یه پارک خیلی خوشگل توسط بچه های کلاس ساکت باشید.



    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/08/09
    در پست های قبلی روش ساخت منگوله و کاردستی هایی را تقدیم دوستان کردم . در این پست قصد دارم طرز درست کردن جوجه را آموزش دهم.



    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1389/08/04
    این کاردستی فوق العاده زیبا با ارزان ترین مواد اولیه و دور ریختنی ها از جمله کارتن های خالی و لوله داخل دستمال آشپزخانه ساخته می شود. این نوع کاردستی ها علاوه بر افزایش خلاقیت کودکان به آنها دوستی با محیط زیست را یاد می دهد. تصویر کاردستی کامل شده را در دو نوع دخترانه – کاردستی قلعه ی پرنسس – و پسرانه  – کاردستی قلعه ی دزدان دریایی – مشاهده می نمایید....




    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/08/02


    برای تدریس نگاره ی 3 از تاس واژه آموز در شکل های مختلف ، استفاده کردم. به این ترتیب که چند مکعب آماده کردم و روی یکی از آن ها کلمات کلیدی نگاره را نوشتم و روی تاس دیگر ، تصویر و کلمه را قرار دادم و بعد با تاس ها بازی کردیم. دو تاس را در اختیار یکی از دانش آموزان قرار می دهم و از آن ها می خواهم که همزمان تاس ها را روی زمین بیندازند و کلمه ی مورد نظر را که روی تاس نوشته شده بخواند و در نگاره به من نشان دهد و تاس دوم که تصویر و کلمه دارد را همه ی بچه ها با هم تکرار کنند.



    این بازی می تواند بسیار انرژی بخش و جالب باشد. حتما با بچه ها امتحان کنید.

    پ.ن : می توانید ببرای جمله سازی نیز تعداد زیادی از این مکعب ها را در اختیار گروه ها قرار دهید و از آنها بخواهید که مکعب ها را طوری کنار هم قرار دهند تا یک جمله ساخته شود.


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ جمعه 1389/07/30



    [تصویر: i279561_tt9p8un2m8ukvyxeok33.jpg]


    بقیه ی کاردستی ها را در ادامه ی مطلب ببینید...
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1389/07/28



    برای تثبیت و یاد آوری مکرر خط بسته و خط باز امروز این بازی رو به کار بردم که برای دوستان بسیار می تونه کاربردی و قابل استفاده باشه!

    من این بازی رو برای درس خط باز و بسته استفاده کردم اما مطمئنا این بازی در دروس دیگر از جمله علوم ، فارسی و ... قابل استفاده و جالب است. این بازی ها می تواند در زمان هایی که دانش آموز کشش تدریس مستقیم را ندارد ، بسیار کاربردی باشد.

    قاعده ی این بازی دقیقا مانند بازی دومینو می باشد...



    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1389/07/27

    در این کاردستی ساده و جالب که با استفاده از مواد دور ریختنی ساخته می شود؛  یک موشک درست می شود.

    کاردستی راکت با بطری شیر بچه

    روش ساختن این کاردستی در زیر آموزش داده شده است.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1389/07/21
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1389/07/17
    شما می تونید براحتی یک لاک پشت زیبا مانند لاک پشت من درست کنید. 


    روش ساخت را در ادامه ی مطلب ببینید...


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1389/07/13

    برای دیدن طرز ساخت منگوله اینجا را کلیک کنید.


    [تصویر: PomPom-Sheep-425x564.jpg]



    برای دیدن بقیه ی کاردستی ها به ادامه ی مطلب بروید...


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/07/11
    همانطور که می دانید واژه و زبان آموزی یکی از ماموریت های خطیر آموزگاران ناشنواست که در تمامی دروس بخشی را به خود اختصاص می دهد. به همین منظور یکی از رسانه هایی را که در ابتدای سال تحصیلی می توانیم از آن استفاده کنیم را خدمت دوستان و همکاران معرفی می کنم.

    تعدادی پاکت مشابه پاکت زیر (شکل 1) به گروه های 2 نفره می دهیم و از آن ها می خواهیم که به تصویر خوب نگاه کنند. سپس از آن ها می خواهیم که جهت ها (راست و چپ) را با توجه به تصویر مشخص نمایند.



    بعد از پیدا کردن جهت ها از گروه ها می خواهیم که محتویات پاکت ها را روی میز بریزند و آن ها را کامل کنند. محتویات پاکت عبارتند از : دو کارت سفید مقوایی + تصویر یک شی + حروف الفبای کلمه ی مربوط به شی (شکل 2)



    حالا با توجه به اینکه آموزگار پیش از این نام هر یک از اشیاء را روی تخته نوشته است و شکل کلمه کاملا در خاطر دانش آموزان است ، گروه ها نام هر شی را زیر آن می چسبانند.(شکل 3)



    حالا معلم از گروه ها می خواهد که لاک پشت را سمت راست و توپ را سمت چپ قرار دهند و بعد برعکس...

    به این ترتیب دانش آموزان با چند واژه کاملا آشنایی پیدا می کنند و نا خودآگاه با حروف آشنا می شوند. چپ و راست را تشخیص می دهند و یک فعالیت گروهی را با شور و هیجان انجام داده اند.


    *چنانچه تهیه حروف الفبا و اشکال به صورت مجزا برایتان سخت و یا وقت گیر باشد، می توانید این تصاویر را پرینت بگیرید و آن را مانند پازل به قطعات کوچک تبدیل کنید و در پاکت قرار دهید تا بچه ها  قطعات پازل را کنار هم چیده و به کلمه و تصویر دست یابند.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1389/07/10
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1389/07/08




    آموزش در ادامه مطلب.




    برای آموزش مفاهیم مربوط به نگاره ی 1 به دانش آموزان ناشنوا از رسانه های زیر استفاده می کنم:




    مفاهیم موجود در رسانه های تهیه شده : خاموش و روشن - شب و روز - بالا و پایین و زیر و روی- رنگ ها و ...

    کلمات موجود در رسانه های تهیه شده : پنجره - پرده - تلویزیون - ضبط صوت - خانه - لامپ و...

    پنجره ی که ملاحظه می فرمایید از نی و دستمال کاغذی (کلینکس) و نقاشی با پاستل ساخته شده و همچنین چنان چه تلق سفید داشته باشید می توانید به صورت پنجره ی متحرک روی پنجره نصب کنید و برای مفهوم باز و بسته نیز از آن استفاده کنید.


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/07/04

    [تصویر: frog7.jpg]


    به ادامه ی مطلب بروید...


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1389/07/03
    سلام بر اولی های خوب و مهربان و نازنین و یک کمی شیطونم.

    بالاخره امروز هم بعد از انتظار بسیار طولانی فرا رسید و من و بچه های کلاس اولی خودم توی یه کلاس با نام خدا درس و مدرسه رو شروع کردیم.

    مدرسه ی ما امروز کم و بیش شلوغ بود و تفریبا همه ی کلاس ها کامل بودند و همه ی دانش آموزان آمده بودند. راستش را بخواهید دیشب از ذوق کلاس اولی ها خوابم نبرد و نیمه شب به ذهنم رسید برای روز اول مدرسه برای کلاس اولی ها یک کاردستی زیبا که در اینجا علی کوچولوی نازنینم آموزش داده بود رو درست کنم. و گل های شکلات مدادی درست کنم.به این ترتیب که از مداد به عنوان ساقه استفاده کردم و شکلات را به انتهای مداد با چسب چسباندم و بعد با کیسه فریزر (نایلون) مانند یه گل دور شکلات را چسب گرفتم و آن را در یک شیشه مربای کوچولو که رویش را با یک پاپیون سفید تزئئن کرده بودم ، قرار دادم. همه ی این کارها را ساعت 2 نیمه شب انجام دادم و دعا کردم که بچه ها خوششان بیاید.

    باورتون نمیشه که چقدر از دیدن این گلدون ذوق زده شدن و خوششون اومد. و بعد باهم گلهاشون رو بالا گرفتن و این عکس یادگاری رو ازشون گرفتم که ظاهر می کنم و بهشون میدم تا یادشون باشه که مداد (که نمادی از دانش است) مثل یک شکلات شیرین و مثل یک گل باعث زیباییست.



    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1389/06/31
    وقتی شما عمل دم را انجام می‌دهید، ماهیچه‌ها سبب می‌شوند قفسه‌ی سینه منبسط شود. انبساط قفسه‌ی سینه ریه‌ها را به همین كار وامی‌دارد. وقتی این اتفاق می‌افتد، هوا به درون ریه‌ها كشیده می‌شود.

    ماكتی برای نشان دادن این حالت بسازید.


    ماكت ریه‌ها



    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1389/06/29


    این هم بادمجان های پنگوئنی یا پنگوئن های بادمجانی.....


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ دوشنبه 1389/06/29


    بقیه ی تصاویر در ادامه ی مطلب...


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1389/06/24


    همه ی بچه ها دوست دارند وسایل موجود در آزمایشگاه را به نوعی در خانه ی خود داشته باشند و از آنها استفاده کنند. یکی از محبوبترین وسایل آزمایشگاهی که همه ی ما به آن علاقه داریم ، میکروسکوپ است.

    حتما شما هم مثل من دوست داشتید با وسایل دور ریختنی موجود در خانه ، یک وسیله ی مفید بسازید. امروز می خواهم با چند وسیله ی دور ریختنی یک میکروسکوپ بسازم.

    وسایل مورد نیاز:...

    برای مشاهده ی مراحل کار به ادامه ی مطلب بروید


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1389/06/20

    [تصویر: xr1arbqhircgga91sfd.jpg]

    بقیه ی نمونه ها را در ادامه ی مطلب ببینید

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1389/06/18

    روزی بود، روزگاری بود. گوسفند سیاهی هم بود. روزی گوسفند همانطوری که سرش زیر بود و داشت برای خودش می چرید، یکدفعه سرش را بلند کرد و دید، ای دل غافل از چوپان و گله اش خبری نیست و گرگ گرسنه ای دارد می آید طرفش. چشم های گرگ دو کاسه ی خون بود.

    گوسفند گفت: سلام علیکم.
    گرگ دندان هایش را بهم سایید و گفت: سلام و زهر مار! تو اینجا چکار می کنی؟ مگر نمی دانی این کوه ها ارث بابای من است؟ الانه تو را می خورم.
    گوسفند دید بدجوری گیر کرده و باید کلکی جور بکند و در برود. این بود که گفت: راستش من باور نمی کنم این کوه ها مال پدر تو باشند. آخر می دانی من خیلی دیرباورم. اگر راست می گویی برویم سر اجاق (زیارتگاه)، تو دست به قبر بزن و قسم بخور تا من باور کنم. البته آن موقع می توانی مرا بخوری.
    گرگ پیش خودش گفت: عجب گوسفند احمقی گیر آوردم. می روم قسم می خورم بعد تکه پاره اش می کنم و می خورم.
    دوتایی آمدند تا رسیدند زیر درختی که سگ گله در آنجا افتاده بود و خوابیده بود و خواب هفت تا پادشاه را می دید، گوسفند به گرگ گفت: اجاق اینجاست. حالا می توانی قسم بخوری.

    گرگ تا دستش را به درخت زد که قسم بخورد، سگ از خواب پرید و گلویش را گرفت.

     صمد بهرنگی

    واما کاردستی گوسفند را در ادامه ببینید.

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1389/06/18


    همکار خوبم سرکار خانم رسولی در وبلاگ آموزش ابتدایی به شرح فعالیتی پرداخته اند که گسترش دامنه ی لغات ، آشنایی با مشاغل، و همچنین استفاده از اشعار مناسب کودکان برای معرفی شغل ها را شامل می شود. شما را به خواندن این مطلب دعوت می کنم....


    یکی دیگر ازفعالیت های مرتبط با مطلب فوق بازی با تکه های پارچه است. جهت آشنایی بیشتر با این بازی اینجا را کلیک کنید.



    با تشکر و سپاس از وبلاگ آموزش ابتدایی


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ سه شنبه 1389/06/16
    کاربرد دکمه علاوه بر آن چیزهایی که همه ی ما می دانیم و علاوه بر آن چیزهایی که در وبلاگ آموزش ابتدایی دانستیم، کاربرد دیگری هم می تواند داشته باشد. شما میتوانید با یک ایده جالب کیف دستی تان راکه از آن خسته شده اید تبدیل به یک کیف جذاب و جدید کنید. به نمونه پیشنهادی ما توجه فرمایید.





    در ادامه ی مطلب ببینید چگونه با تعدادی دکمه ی رنگی می توانید از کیف ساده تان یک کیف زیبا بسازید...
    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1389/06/13
    طیف سنج چیست؟

    طیف‌سنج وسیله‌ای است که به ما توانایی شناخت نور را می‌دهد. این وسیله نور را دریافت کرده و آن را به مولفه‌های رنگی تجزیه می‌کند. عناصر مختلف، وقتی برافروخته می‌شوند رنگ‌های مختلف تولید می‌کنند. ما می‌توانیم اجسام یا گازها را با گرم کردن روی شعله برافروخته کنیم. البته این کار را با عبور الکتریسیته از آن‌ها نیز می‌توان انجام داد. طیف‌سنج رنگ‌های نور را از هم تفکیک می‌کند و ما می‌توانیم به وسیله‌ی خطوط رنگی که در طیف‌سنج می‌بینیم عناطر را تشخیص دهیم.

    نور مهتابی
    نور مهتابی

    تصویر بالا به کمک طیف‌سنج دست‌ساز گرفته شده‌است که در قسمت بعد ساخت آن را یاد می‌گیرید. شما در این تصویر، خط سبز درخشان، خط آبی-ارغوانی درخشان و خط نارنجی کم نوری را می‌بینید. این خطوط به ما می‌گویند که عنصر جیوه در حال تولید بخشی از نور است. این نور از لامپ فلوئورسنت تابش می‌شود. این لامپ‌ها با گرم کردن جیوه (تا حدی که برافروخته شوند) کار می‌کنند. نور آبی-ارغوانی که از جیوه تابش می‌شود ( و مقداری از نور نامرئی فرابنفش که ورای خط آبی-ارغوانی است) پس از برخورد به پوشش سفید رنگ فلوئورسنت (که روی سطح داخلی لامپ قرار دارد) باعث پرتوافشانی لامپ می‌شود و در نتیجه لامپ نور سفید تابش می‌کند

    روش ساخت طیف سنج را در ادامه ی مطلب دنبال کنید...


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1389/06/06
    هدیه ی خوشبو بسازیم!بالش معطر درست کنیم- کاردستی

    مواد لازم:

    قیچی

    روبان 

    سوزن

    نخ کتان

    گیاهان معطر

    چسب مخصوص پارچه

    پارچه (بهتر است پنبه ای باشد)




    طرز ساخت در ادامه ی مطلب........

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/05/31

    بقیه ی تصاویر در ادامه ی مطلب...

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ پنجشنبه 1389/05/28
    پریسکوپ

    دوستان گلم

    فکر کنید در یک استادیوم نشسته اید و می خواهید بازی مورد علاقه ی خود را تماشا کنید اما جای شما خیلی مناسب نیست. شما می توانید یک پریسکوپ بسازید و در بازی بعدی به همراه خود ببرید.

    روش ساخت پریسکوپ در ادامه ی مطلب...

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/05/24


    امواج صوتی از ارتعاشات مولكول‌های گاز در هوا تشكیل می‌شوند. شما نمی‌‌توانید آن‌ها را ببینید. زیرا مولكولهای گاز بسیار كوچكند. ولی می‌توانید با تبدیل ارتعاشات نامرئی مولكول‌های هوا به ارتعاشات مرئی،‌ به صورت ریز موج‌های سطح یك مایع، آن‌را مشاهده نمایید. این دقیقا چیزی است كه در گوش اتفاق می‌افتد.

    وسایل مورد نیاز....

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ چهارشنبه 1389/05/20

    کارگاه قصه گویی با عروسک انگشتی

    برای قصه گویی پیش از هر چیز چهره و حرکات ساده و صدای قصه گو مهم است تا ابزار.ولی اگر قرار است بچه ها مشارکت فعال داشته باشند و قصه نمایشی اجرا شود، یکی از بهترین ابزار عروسک های انگشتی اند.این عروسکها می توانند نزدیکترین ارتباط را با کودکان برقرار کنند چرا که شخصیت هایی کوچک در دستان خود آنها هستند و این حس نزدیک کودکان را به تخیل بسیار وا می دارد. فراموش نکنیم که انگشتان کودکان اولین بازیچه های آنان هستند و کودکان شیرخوار با انگشتان خود تجارب دیداری و لمسی بسیاری دارند.


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ شنبه 1389/05/16
    یکی از جذاب ترین کارهای هنری برای کودکان، کلاژ یا تکه چسبانی است. این تکنیک که یکی از کم خرج ترین در آموزش کارهای هنری است، برای برانگیختن خلاقیت در افراد به ویژه کودکان و ایجاد فضایی برای کشف های جدید برای آن ها بسیار موثر است. مواردی که می شود از این روش بهره جست، فراوان است. برای کلاس های آموزشی، موضوعات گوناگون درسی و در زمینه ی یادگیری کارهای گروهی می توان از آن استفاده کرد. برای نمونه موضوعات زیر را که هر کدام به بخشی از مسائل آموزش کودکان مربوط است، مطرح می کنیم:

    ۱- شهر شلوغ
    ۲-  حیوانات صحرا، جنگل، دریا، کوهستان
    ۳- حیوانات قطب و سرزمین های سرد
    ۴- رستم و دیو سفید
    ۵- اتوبوس
    و بسیاری موضوعات متنوع دیگر که هر کداممی توانند به یکی از مباحث درسی پیش دبستان یا دبستان مربوط باشند. بچه ها معمولاً خودشان بهترین سوژه ها را انتخاب می کنند.


    وسایل لازم:

    تمام پسماندهای بی خطر خرده ریزهایی که در بیشتر خانه ها بی مصرف مانده اند بهترین وسایل برای کلاژ هستند. همچنین برگ ها، گلبرگ ها، سنگ های گوناگون ریز و درشت، پوست های جدا شده از تنه ی درخت ها، شاخه های خشک ریز و درشت، همه برای درست کردن کلاژ مناسب اند.


    روش انجام کار را در ادامه ی مطلب دنبال کنید...

    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/03/23

    برای دیدن بقیه کارهای دستی به ادامه مطلب بروید...


    پ. ن: دوست عزیزی در 5 کامنت خصوصی فرموده بودند که این نظرسنجی را یا حذف کنید یا برای حفظ آبرو حداقل 10 بار خودتان نظر دهید! می خواستم بگویم : ممنون از راهنمایی تان


    نوشته شده توسط آموزگار ناشنوایان در تاريخ یکشنبه 1389/03/23

    بقیه کارهای دستی در ادامه مطلب....